loading...
mp3down
mp3down بازدید : 45 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

سايت آموزش کوهنوردي
شامپو رنگ

آزاده نامداری بازیگر سینما و تلویزیون در خصوص جدید‌ترین فعالیت هنری خود گفت: درحال حاضر غیر از بازی در فیلم «نسیم» پرویز شهبازی جای دیگری مشغول فعالیت نیستم و جدای از هر چیز تمایل زیادی برای بازی کردن در فیلم یا سریالی را نداشتم. اما زمانی که از طرف شهبازی به من پیشنهاد شد، به خاطر پرونده درخشان وی کار را پذیرفتم و همکاری ما آغاز شد، باید بگویم که کار با شهبازی برای هر بازیگری می‌تواند یک اتفاق خوب باشد.

وی در پاسخ به این سؤال که کار در مدیوم سینما یا تلویزیون را دوست دارد، بیان کرد: حدود 9 سال در تلویزیون فعالیت داشتم. به این جهت کار در این مدیوم را بیشتر دوست دارم. البته دلیل همکاری من با شهبازی این نیست که تغییر شغلی داده‌ام، بلکه فقط کسب تجربه بود.

نامداری در مورد حضور بیشتر برخی بازیگران مشهور سینما در تلویزیون عنوان کرد: به نظر می‌رسد این موضوع ادبیات زیاد خوبی نیست البته باید از نظر علمی و جزء به جزء بررسی و کارشناسی شود و من زیاد نمی‌توانم به این مقوله بپردازم اما تلویزیون مکانی خوب برای دیده شدن است و اولین دلیل حضور بازیگران مشهور و مطرح در قاب تلویزیون، دریافت کردن قصه‌های خوب است. در کل اگر قصه خوبی را به بازیگر بدهیم تفاوتی برای آن‌ها ندارد که کجا بازی کنند.

باشگاه خبرنگاران

mp3down بازدید : 61 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فروشگاه اینترنتی دوربین شکاری دید در شب
خريد وسايل شکار

بیل کلینتون رییس جمهوری وقت آمریکا برای آن ها پیام تبریک ارسال کرده و خانم اپرا وینفری، مجری برنامه معروف تاک شو آمریکا آن ها را به برنامه دعوت کرد. همکاران و بسیاری افراد غریبه نیز به آن ها کمک کردند که از آن میان می توان به یک ویلای 511 متری، یک دستگاه ون، ماکارونی به مقدار مصرف یک سال و پوشک بچه به مقدار مصرف دو سال برای هفت نوزاد، اشاره کرد.

mp3down بازدید : 46 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ترازوی دیجیتالی چیست
نحوه استفاده از پد ضد عرق

محمد خداکرمی‌ درباره آخرین تمهیدات سازمان هواپیمایی کشوری برای پروازهای عتبات به مناسبت ایام اربعین بیان کرد: هماهنگی‌های لازم در این موضوع با شرکت‌های هواپیمایی صورت گرفت طوری که به دلیل حجم تقاضای بالا برای سفر به عتبات مجوزهای لازم برای پروازهای فوق‌العاده در این ایام صادر می‌شود.

وی با بیان اینکه فرودگاه‌های نجف و بغداد به مناسبت اربعین پرترافیک و شلوغ هستند گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای پروازهای عتبات در این مقطع زمانی باید ساعات پرواز خود را با فرودگاه‌های نجف و بغداد هماهنگ‌ و سپس نسبت به فروش بلیت اقدام کنند.

وی ادامه داد: برخی شرکت‌های هواپیمایی هماهنگی‌های لازم را با فرودگاه‌های مقصد انجام دادند و فروش بلیت خود را از روز گذشته آغاز کردند و‌ امروز و فردا نیز همه ایرلاین‌هایی که به نجف و بغداد پرواز دارند فروش بلیت خود را آغاز می‌کنند.

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی کشوری افزود: تاکنون علاوه بر پروازهای برنامه‌ای، درخواست مجوز برای انجام 260 پرواز فوق‌العاده به نجف و بغداد از طرف ایرلاین‌ها به سازمان هواپیمایی ارائه شده است که البته ارسال این درخواست‌ها ادامه دارد و پیش‌بینی‌می‌شود میزان درخواست مجوز پرواز فوق‌العاده به عتبات به بیش از 300 پرواز فوق‌العاده برسد.

وی تاکید کرد: سازمان هواپیمایی برای صدور 260 پرواز فوق‌العاده به عتبات در ایام اربعین موافقت می‌کند و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

خداکرمی با اشاره به اینکه شرکت‌های هواپیمایی به هیچ وجه اجازه فروش بلیت‌های پروازی نجف و بغداد را به صورت چارتری ندارند گفت: به دلیل جلوگیری از سوء استفاده از فروش بلیت‌های عتبات در ایام اربعین مقرر شد بلیت‌های مقاصد پروازی نجف و بغداد به صورت مستقیم توسط ایرلاین‌ها فروخته شود یا توسط تعداد محدودی از آژانس‌های مجاز بلیت‌ها به فروش برسد.

معاون عملیات هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی تاکید کرد: بلیت‌های پروازهای عتبات با نرخ‌های مصوب مربوط به بازه زمانی 5 تا 18 آذر خواهد بود.

بنابراین گزارش‌ نرخ بلیت در مسیر تهران-نجف-تهران 950 هزار تومان٬ تهران-بغداد-تهران 850 هزار تومان٬ مشهد-نجف-مشهد یک میلیون و 200 هزار تومان و مشهد-بغداد-مشهد نیز یک میلیون و 100 هزار تومان تعیین شده است.
انقلاب نیوز

mp3down بازدید : 38 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

گن لاغري زنانه
لیزر سبز اورجینال

محمدرضا قاضی با اشاره به بارش بی وقفه باران از عصر روز گذشته تا اواخر دیشب، افزود: خوشبختانه بارش های روز گذشته بیشتر از پیش بینی ها بود و بیشتر قسمت های کوهستانی در جنوب و غرب استان را تحت پوشش قرار داد.
وی با بیان اینکه بیشترین میزان بارش در ایستگاه کهندان به ثبت رسیده، اضافه کرد: در ایستگاه های سلفچگان، نیروگاه حرارتی قم در جاده سلفچگان، سالاریه، 15 خرداد، جمکران، شکوهیه، جعفریه و فرج آباد واقع در بخش مرکزی به ترتیب 15.3، 14.4، 9.5، 8.1، 7، 3.8، 3.8 و 2.2 بارش باران به ثبت رسیده است.
وی حداکثر دمای هوای روز گذشته و امروز را 15 درجه عنوان و برای فردا و پس فردا 14 و 12 درجه سانتیگراد پیش بینی کرد و افزود: حداقل دمای هوای شب گذشته 10 درجه بود و برای امشب نیز همین میزان پیش بینی می شود.
قاضی با ارزیابی وضعیت جوی استان، گفت: آسمان برای امروز و فردا نیمه ابری تا ابری، اوایل شب بارش باران، گاهی وزش باد، همراه با مه صبحگاهی است.
وی با بیان اینکه آسمان برای پس فردا، ابری همراه با بارش باران پیش بینی می شود افزود: اواخر هفته جاری هوا صاف می شود و در روزهای پنجشنبه و جمعه احتمال وارونگی دما، غبار صبحگاهی، افزایش آلودگی هوا و افزایش دما دور از انتظار نیست.
به گفته وی، اوایل هفته آینده هوا صاف می شود و با توجه به الگوی نقشه های هواشناسی و سامانه بارش زایی که در حال نزدیک شدن به کشور است، ممکن است اواخر هفته آینده بارش باران را پیش رو داشته باشیم.

ایرنا

mp3down بازدید : 37 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

عینک اچ دی ویژن
عینک آفتابی پوما

مراقب ماسك‌ها‌ي خانگي باشيد!

پوست چرب اگرچه هميشه مرطوب است و ديرتر چروك مي‌خورد اما در عين حال با دردسرهاي زيادي براي حفظ زيبايي همراه است. ترشح بيش از حد غدد چربي زير پوست باعث مي‌شود صورت هميشه براق به نظر برسد. از طرفي اين چربي اضافه منافذ پوست را پر مي‌كند و باعث ايجاد انواع و اقسام جوش‌ها‌ي چركي و سرسياه مي‌شود. «پوست پرتقالي» شدن از مشخصه‌ها‌ي پوست‌ها‌ي چرب است كه حتي با مصرف كرم پودر هم پوشانده نمي‌شود!


علاوه براينها افرادي كه پوست چرب دارند، نمي‌توانند به راحتي از هر لوازم آرايش يا كرم مرطوب‌كننده و ضدآفتابي استفاده كنند چراكه اغلب بعد از مصرف آنها صورت‌شان‌ پر از جوش مي‌شود اما آيا واقعا اين افراد بايد براي هميشه دور زيبايي پوست را خط بكشند يا اينكه مي‌توانند با مراقبت‌ها‌ و درمان‌ها‌ي ويژه، پوستي عاري از جوش و چربي داشته باشند؟ اصلا چرا بعضي‌ها‌ پوست‌شان‌ چرب است و بعضي ديگر پوستي لطيف، صاف و مات دارند؟ دكتر داريوش دائر، متخصص پوست، مو، زيبايي و ليزر شما را راهنمايي مي‌كند.

پوست انسان به سه گروه چرب، خشك و معمولي تقسيم مي‌شود. پوست خشك قوامي‌ خشك و شكننده دارد و خطوط‌ريزي بر سطح آن ديده مي‌شود. اكثرا پوسته‌ها‌يي ظريف نيز روي آن وجود دارد. اين پوست به شست‌وشوي بيش از حد حساس است و با هربار شست‌وشو خشكي و سرخي آن بيشتر مي‌شود. پوست معمولي قوامي‌ نرم و كشساني دارد و خشك، قرمز يا روغني و جوش‌دار نيست. پوست چرب نيز قوامي خميري دارد و در ظاهر و لمس روغني و براق به نظر مي‌رسد. همچنين روزنه‌ها‌ي بزرگي بر سطح آن ديده مي‌شود و در بعضي نواحي جوش‌ها‌ي ريز يا درشت دارد.

ژنتيك و استعداد خانوادگي در چرب بودن پوست دخيل است. در واقع چربي پوست به ميزان و گستردگي غدد سبابه در سطح پوست ارتباط دارد. اين غدد در مجاورت فوليكول‌ها‌ي مو قرار دارند و از طريق مجرايي ترشحات خود را به سطح پوست مي‌رسانند و باعث مرطوب شدن پوست و از بين رفتن سلول‌ها‌ي مرده، گرد و غبار و آلودگي‌ها‌ي روي پوست مي‌شود. اما اگر ترشح آنها بيش از حد طبيعي باشد، چربي با آلودگي‌ها‌ي روي پوست تركيب مي‌شود و مجراي خروج چربي را مسدود مي‌كند. به همين دليل چربي توليد شده براي خروج از سطح پوست به تدريج روزنه خروجي مجرا را بازمي‌كند و باعث نمايان شدن بيش از حد منافذ پوست مي‌شود. اين مشكل بيشتر روي پوست بيني و گونه‌ها‌ به چشم مي‌آيد.

هورمون‌ها‌ي جنسي هم مقصر هستند

چربي پوست بعد از بلوغ بيشتر مي‌شود و تحت تاثير عوامل هورموني قرار مي‌گيرد. هورمون‌ها‌ي جنسي به‌طور مستقيم در تحريك غدد سباسه و ترشح چربي نقش دارند. معمولا با افزايش سن و كاهش اثر اين هورمون‌ها‌ به تدريج از ميزان چربي پوست كاسته مي‌شود اما گاهي اين حالت تا حدود 40 سالگي نيز باقي مي‌ماند. لازم به ذكر است كه نقش عوامل تغذيه‌اي در چربي پوست اثبات نشده است. براي مثال همه افرادي كه رژيم غذايي چرب و حاوي مواد سرخ كردني مي‌خورند، لزوما پوست چرب‌تر‌ي ندارند.

لوازم آرايشي، متهم رديف سوم!

گاهي اوقات مصرف بيش از حد كرم‌ها‌ي چرب و مرطوب‌كننده و همچنين لوازم آرايشي حاوي چربي مثل كرم پودر نيز باعث مسدود شدن منافذ خروج چربي از پوست مي‌شود. در اين صورت چربي ترشح شده نمي‌تواند به راحتي از سطح پوست خارج شود و به صورت جوش‌ها‌ي سر سفيد يا سرسياه نمايان مي‌شود. براي جلوگيري از بروز اين جوش‌ها‌ بايد از مصرف بيش از حد كرم‌ها‌ي حاوي چربي و لوازم آرايشي چرب خودداري كنيد. البته نور آفتاب نيز با غليظ شدن میزان چربي پوست باز شدن منافذ پوستي را تسريع  می‌کند بنابراين بايد از قرار گرفتن در معرض آفتاب براي زمان طولاني خودداري كنيد.

پوست چرب ديرتر چروك مي‌خورد اما. . .

پوست چرب گرچه ديرتر چين و چروك مي‌خورد و علائم پيري را ديرتر بروز مي‌دهد اما مستعد بيماري آكنه است. بيماري درماتيت سبورئيك نيز در افرادي كه پوستی چرب دارند، بيشتر ديده مي‌شود. درماتيت سبورئيك از دسته بيماري‌ها‌ي اگزمايي دروني است كه حدود 20 درصد از افراد جامعه را مبتلا مي‌كند و به شكل بروز ضايعات پوستي ورقه‌اي يا پوسته ريزنده، خارش‌دار، سرخ و ملتهب در نواحي كناره بيني، برجستگي گونه‌ها‌، بين دو ابرو يا لابلاي ابروها و همچنين در ناحيه پوست سر و سينه بروز مي‌يابد.

این راهکار فايده ندارد

مراقبت از پوست چرب كاري دشوار اما انجام‌‌پذير است. بهترين توصيه به دارندگان اين نوع پوست شست‌وشوي مرتب و منظم صورت با شوينده‌ها‌ي مناسب است. محلول‌ها‌ يا صابون‌ها‌ي خاصي براي اين منظور وجود دارند كه PH مايل به قليايي دارد كه چربي بيش از حد سطح پوست را مي‌شويند و آن را تميز نگه مي‌دارند. توجه داشته باشيد كه نوع اين شوينده‌ها‌ را پزشك معالج تعيين مي‌كند و مشهور بودن نام يك محصول يا تبليغات رسانه‌اي نبايد معياري براي انتخاب شست‌وشودهنده قرار گيرد.

اغلب يك تا دو بار شست‌وشو با اين مواد شوينده در روز براي تنظيم چربي پوست كافي است. براي اين منظور بهتر است از آب سرد يا ولرم مايل به سرد استفاده كنيد. بعد از شست‌وشو نيز پوست را با دستمال‌ها‌ي پارچه‌اي يا كاغذي لطيف خشك كنيد. ليف و كيسه كشيدن يا استفاده ازحوله‌ها‌ي زبر نيز براي كاهش چربي پوست توصيه نمي‌شود اما استفاده از بخور سرد در منزل مي‌تواند به بهبود وضعيت ظاهري پوست چرب كمك كند.

مراقب ماسك‌ها‌ي خانگي باشيد!

اغلب در جرايد يا رسانه‌ها‌ فرمول‌ها‌ي مختلف و گاه عجيب و غريب و دور از ذهني به عنوان ماسك‌ها‌ي مقوي يا محافظ انواع پوست مشاهده مي‌شود كه با تركيبي از ميوه‌ها‌ يا عطرها يا داروهاي عطاري سعي در كاستن چربي پوست و بهبود بخشيدن به وضعيت ظاهري آن دارند اما بايد بدانيد كه ماسك گذاشتن و مراقبت از پوست چرب كاري تخصصي است كه بهتر است توسط پزشك مجرب و كارآزموده، پرسنل آموزش‌ديده و در مراكز درماني معتبر و حائز صلاحيت انجام شود. متاسفانه روزانه افراد زيادي به دليل بروز واكنش‌ها‌ي آلرژيك و حتي عفوني در اثر انجام مداخلات نابجاي مراقبت از پوست به پزشكان مراجعه مي‌كنند كه گاه درمان‌ها‌ي طولاني و پرهزينه‌اي نياز دارند.

شايد نياز به لايه‌برداري داشته باشيد

ميكرودرم ابريژن، راديوفركانس يا ليزرهاي لايه‌بردار نيز در كاهش چربي سطح پوست و كوچك كردن روزنه‌ها‌ي پوستي موثر هستند اما ناگفته پيداست كه انتخاب نوع درمان و تعداد جلسات و مراقبت‌ها‌ي حين و بعد از كار صرفا در حوزه صلاحيت متخصصان باتجربه در اين زمينه است. همچنين اگر مشكلاتي از قبيل آكنه، درماتيت سبورئيك يا نوعي بيماري موسوم به روزاسه در پوست وجود داشته باشد بايد همزمان با كاهش چربي پوست به درمان اين مشكلات نيز توجه داشت.

با این روش خانگی براقی پوست را از بین ببرید

 يكي از شايع‏ترين شكايت‌های  افراد با پوست چرب، براقي پوست است. اين افراد در طول روز مجبورند صورت خود را با آب بشويند تا چربي‌ها براي چند ساعتي محو شود اما شما مي‏توانيد با ماسك پرتقال اين مشكل را حل كنيد؛ اين ماسك قادر است چربي صورت را بگيرد. كافي است بعد از خوردن پرتقال پوست آن را دور نريزيد بلكه پوست‏ها را جمع‏آوري كرده و خشك كنيد. سپس با كمك آسياب پوست‏هاي خشك شده را پودر كنيد. هر روز مقداري پودر پرتقال را با ماست يا آب مخلوط كنيد به گونه‌اي كه حالت خميري پيدا كند و بعد روي پوست صورت‌تان بگذاريد و پس  از 10 دقيقه بشوييد. بعد از مدتي متوجه مي‏شويد كه چربي پوست صورت‌تان  نسبت به گذشته كمتر شده است. همچنين ميوه‌هايي مثل ليمو، پرتقال، گريپ‌فروت و گوجه‌فرنگي به دليل ويتامين C كه دارند، قادرند چربي پوست را بگيرند.

ارایشیک

mp3down بازدید : 40 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

دوربینهای حرفه ای
دستگاه طرح لاک ناخن

تیمی از دانشمندان یک ترکیب شیمیایی جدید را شناسایی کرده‌اند که می‌تواند در قطره چشم برای معکوس کردن آب مروارید که یکی از دلایل اصلی نابینایی در سراسر جهان است، مورد استفاده قرار بگیرد.

ترکیب تازه کشف شده، نخستین نمونه قابل حل برای ایجاد پایه یک داروی قطره چشمی برای آب مروارید است.

تیم محققان دانشگاه کالیفرنیا در سان فرانسیسکو، دانشگاه میشیگان و دانشگاه واشنگتن با 2450 ترکیب آغاز به کار کرده و در نهایت بر روی 12 مورد تمرکز کردند که اعضای یک گروه شیمیایی موسوم به استرول‌ها هستند.

یکی از آن‌ها موسوم به لانوسترول‌ نشان داد که آب مروارید را معکوس می‌کند، اما از آنجایی که این ماده از حل‌پذیری محدودی برخوردار است، ترکیب باید درون چشم تزریق می‌شد تا تاثیرش را اعمال کند.

محققان از لانوسترول‌ و سایر استرول‌ها به عنوان یک سرنخ استفاده کرده و 32 استرول دیگر را مونتاژ و آزمایش کردند. آن‌ها در نهایت به یک ترکیب موسوم به ترکیب 29 رسیدند که محتمل‌ترین کاندید با قابلیت حل‌پذیری موثر و قابل استفاده در قطره‌های چشم منحل کننده آب مروارید بود.

آن‌ها سپس این ترکیب را در یک فرمول قطره چشم بر روی موش‌های دارای جهش ژنتیکی که آن‌ها را در معرض آب‌مروارید قرار می‌داد، آزمایش کردند.

محققان دریافتند که این قطره‌های چشم تا حدی شفافیت عدسی موش‌ها را که تحت تاثیر آب مروارید قرار گرفته بود، بازیابی کرد.

نتایج مشابه در زمان اعمال این ترکیب بر روی موش‌های مبتلا به آب‌مروارید ناشی از پیری و همچنین بافت عدسی انسان جدا شده طی جراحی آب‌مروارید مشاهده شد. این یافته‌ها در مجله ساینس منتشر شده است.

ایسنا

mp3down بازدید : 31 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فروش ذره بین
عینک دید در شب اصل

شهر های زیبا بر روی صخره + تصاویر  برخی از شاهکارهای عجیب معماری در جهان ما وجود دارند که شاید جذابیت بیشتری نسبت به معماری های دیگر داشته باشند. اینها نه فقط ساختمان های زیبا، بلکه شهرهای ساخته شده روی صخره های بلند و یا حکاکی شده در سمتی از کوه ها هستند.

اولین نگاه اجمالی به این شهرها می تواند برای شما نفس گیر باشد. شما می توانید هنگام نگاه کردن از یکی از این شهرها به اقیانوس یا زمین زیر پایتان، هیجان هم زمانی را تجربه کنید. در اینجا به معرفی چند نمونه از جالب ترین شهرهای ساخته شده بر روی صخره ها می پردازیم.

کاستِلفُلیت د لا رُکا (Castellfollit de la Roca)

 
کاستِلفُلیت د لا رُکا به عنوان یکی از زیباترین روستاها در منطقه کاتالونیا در اسپانیا در نظر گرفته می شود. این روستا بر روی صخره های مرمر سیاه بین دو رودخانه ساخته شده است. بسیاری از ساختمان ها به نظر در هوا معلق هستند و بر روی لبه صخره ها قرار دارند و می توانند این توهم را ایجاد کنند که هر لحظه در حال حرکت کردن هستند. اندازه تمام روستا کمتر از نیم مایل مربع می باشد. قدیمی ترین بخش روستا در قرون وسطی ساخته شد ، که از کوچه های تنگ با گوشه های تاریک تشکیل می شود. خانه ها در اینجا از سنگ های آتشفشان ساخته شده است.

رُکامادور (Rocamadour) 

 
رُکامادور روستایی کوچک ساخته شده بر روی صخره ای در بالای تنگه رودخانه آلزو در جنوب غربی فرانسه می باشد. ساختمان های این روستا از سمت صخره رو به افزایش هستند. قدمت این روستا به قرن 12 بازمی گردد ، که در نتیجه جنگ و انقلاب فرانسه خالی از سکنه بوده است. اما امروزه دوباره توسط گردشگرانی که به احترام سنت آمادور به اینجا می آیند دوباره محبوب است. به گفته یک افسانه سنت آمادور شاهد مرگ سنت پیتر و سنت پل در روم بود ، و بعد از آن به این مکان سفر می کند و گوشه نشین می شود.

بُنیفاشیو (Bonifacio)

 
بُنیفاشیو  یا بونی‌فاسیو شهری در راس جنوبی جزیره کورسیکا یا جزیره کُرس می باشد. این شهر و استحکامات آن تا امتداد برخی از صخره ها گسترش یافته است که حدود 70 متر ارتفاع دارند. قسمت پایین این شهر توسط اقیانوس از بین رفته است به طوریکه ساختمان هایی که در لبه پرتگاه قرار دارند ، معلق به نظر می رسند. ظاهر دریا مانند شهری سفید است که در نور خورشید می درخشد و در آب های خشن پایین معلق است.

آکاپولکو (Acapulco) 

 
آکاپولکو در اصل استراحتگاه شهری در مکزیک است که از دهه ی 1950 محل گریزی برای ستاره های هالیوود و میلیونرها برجسته شد. اما هنوز هم به عنوان یک مقصد توریستی محبوب در میان مکزیکی ها و مقصدی برای تعطیلات بهاری و عید پاک در میان دانشجویان ایالت متحده می باشد. سفر به آکاپولکو بدون تماشای پرش غواصان از روی صخره ها به جریان های کم عمق آب کامل نمی باشد. آن ها این کار را از دهه 1930 انجام می دادند در حالیکه امروزه غواصان حرفه ای شده اند.

مِسا ورده (Mesa Verde)

 
مِسا ورده در جنوب غربی ایالت کلرادو ، دارای خانه های معروف است که روی صخره ساخته شدند و محل زندگی مردم آناسازی  باستان بود. این محل ممکن است مهم ترین آثار باستانی حفظ شده در فرهنگ بومی آمریکا در ایالت متحده باشد. در قرن 12 مردم آناسازی شروع به ساخت خانه ها در غارهای کم عمق و زیر صخره های معلق و در امتداد دیوارهای دره های عمیق کردند. برخی از این خانه ها به اندازه 150 اتاق بزرگ بودند. معروف ترین آنها کاخ های صخره ای و خانه های درخت صنوبر نامیده می شدند. در سال 1300 تمام مردم آناسازی مِسا ورده را ترک کردند اما ویرانه های باقی مانده تقریبا به طور کامل حفظ شدند. دلیل خروج ناگهانی آنها غیر قابل توضیح باقی ماند. نظریه ها از شکست محصول به دلیل خشکسالی تا نفوذ قبایل خارجی از شمال طبقه بندی می شوند.

پرتگاه باندیاگارا (Bandiagara Escarpment) 

 
باندیاگارا پرتگاهی صخره ای از سنگ ماسه در دُگون یا دوگون (Dogon) ، مالی (کشوری است در آفریقای غربی) است. این صخره ها با خانه های غار مانند باستانی برجسته شده اند. مردم غارهای خود را در پرتگاه صخره ها حکاکی کرده اند به طوریکه مرده های آنها در ارتفاعات سیل های برق آسا که در این منطقه رایج هستند دفن می شوند. آن ها ده ها روستا در امتداد صخره ها و بالای غارها ساخته اند. از قرن 14 تابه امروز مردم دوگون ساکنان این منطقه باقی ماندند.

رُندا (Ronda)

 
رُندا یا روندا در ایالت مالاگا * در اسپانیا قرار دارد و برای صخره هایش مشهور می باشد. این منطقه در کوهی در ارتفاع 760 متری واقع شده است. این شهر توسط یک رودخانه که در تمام رُندا جریان دارد تقسیم شده است. سه پل برای عبور بر روی دره عمیق و باریک وجود دارد، به طوریکه شما می توانید از یک طرف به طرف دیگر رُندا بروید. معماری شهر تاثیر خودش را از رومی ها و مورها که زمانی در اینجا حکومت می کردند دریافت کرده است. رُندا به دلیل محل تولد گاو بازی و مهم ترین حلقه ی گاوبازی در اسپانیا متمایز می باشد.

آل حجاره (Al Hajjara)

 
آل حجاره شهر صخره های تاریخی در کوه های هزار ، یمن واقع در غرب شهر مَناکاه یا مناخاه (Manakhah) می باشد.این یکی از چشم گیرترین و قابل دسترس ترین روستاهای کوهستانی در یمن است. این روستا به معنای واقعی کلمه با سنگ های معدنی که از کوهستان نزدیک برداشته شده بر روی کوه ساخته شده است. تاریخ آل حجاره به قرن 12 بازمی گردد. خانه های مستحکم آن از بلوک های عظیم و به شکل یک حصار بدون وقفه ساخته شده اند. مجموعه ای از انبار و مخازن غلات برای مقاومت در برابر محاصره های طولانی در کوه ها ساخته شدند.

پُسیتانو (Positano)


پُسیتانو یا پوزیتانو یک شهر کوچک واقع در ساحل امالفی * در کُمپانیا می باشد و یکی از محبوب ترین جاذبه های توریستی در ایتالیا است. به نظر می رسد این شهر از بالا تا پایین دامنه کوه تا ساحل پراکنده شده است. رشد و رونق این شهر در قرون وسطی بود و در اواسط قرن 19 نیمی از جمعیت رفتند. در قرن 20 با کمک نویسنده جان اشتاین که زیبایی های آن را تبلیغ کرد از یک روستای ماهیگیری ضعیف تبدیل به مقصد توریستی بسیار محبوب شد.

فیرا و اویا (Fira and Oia)

 
سانتورینی * (Santorini) جزیره آتشفشانی از جزایر یونانی می باشد. این محل برای چشم اندازهای شگرف ، غروب خیره کننده از شهرهای فیرا و اویا ، خانه های سفید و آتشفشان فعالش معروف می باشد. اویا (Oia) بر روی یک صخره باشکوه مشرف بر آتشفشان فرو رفته در آب ساخته شده است. فیرا (Fira) ، پایتخت ، دارای خیابان های سنگ فرش شده سفید با مغازه ها،هتل ها و کافه ها است که بر روی لبه 400 متری صخره شهر قرار دارد.

ایران مطلب

mp3down بازدید : 41 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فروشگاه شکار
قیمت بند انداز برقی

http://tabnakbato.ir خانواده,کودک,زنان,روانشناسی,مد و پوشاک,چهره ها,دکوراسیون,طراحی داخلی,آشپزی,آرایش و زیبایی,عکس و فیلم,ادبیات,سلامت و بهداشت,پزشکی,طب سنتی,دانستنی ها,سرگرمیinfo@tabnakbato.irinfo@iransamaneh.comMon, 09 Nov 2015 16:40:07 +0330SepehrFeed V1.1http://tabnakbato.ir/fa/news/14489/خلاقیت-های-فوق-العاده-زیبا-در-ثبت-تصاویر عکاسی، هنری ست برای ثبت لحظه ها. در این مجموعه از تصاویر، هنرمندان عکاس با تغییر و تنظیم زاویه دوربین، نور و سوژه مورد نظر، تصاویری زیبا و جالب خلق کرده اند. برای دیدن این تصاویر، با ما همراه باشید.info@tabnakbato.ir09 Nov 2015 11:01:23 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/17187/نظم-عجیب-و-شگفت-انگیز-در-کره-شمالی تصاویری از کره شمالی را می بینید که نشان دهنده نظم در این کشور است.info@tabnakbato.ir08 Nov 2015 08:42:44 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/17147/شگفت-انگیزترین-جزیره-در-جهان-عکس همه جزیره ها زیبان. به خاطر دور افتاده بودن و آرامشی که تو هر جزیره ای حکومت می کنه، سفر کردن به جزیره ها می تونه بهترین روزهارو برای هر شخصی بسازه. جزیره ایستر، هم مطمئنا یکی از اون جزیره هاست.info@tabnakbato.ir07 Nov 2015 23:45:01 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/14205/تبدیل-برگ-های-بی-جان-به-قابی-زیبا-از-نقاشی در اینجا تصاویری از برگ های بی جان طبیعت را می بینید که در قابی از زندگی نشسته و جانی دوباره به خود گرفته است. با هم می بینیم.info@tabnakbato.ir07 Nov 2015 08:37:37 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/6805/با-تو-‌بهشتی-که-ای-کاش-گمشده-بماند-2 تصاویری از شهرستان خلخال و مناطق کوهستانی، عشایرنشین و روستایی.info@tabnakbato.ir06 Nov 2015 11:02:32 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15679/آلبومی-از-فستیوال-های-جهانی-در-یکجا در اینجا برای شما بینندگان گرامی، نمایشی زیبا و شاد از انواع فستیوال های جهانی را به تصویر می کشیم و با هم می بینیم.info@tabnakbato.ir05 Nov 2015 08:59:37 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/16799/عکس-های-بامزه-از-حیوانات-خوابالوعکس در این تصاویر شاهد حیواناتی هستید که به زور خود را بیدار نگه داشته اند.info@tabnakbato.ir04 Nov 2015 11:45:27 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/16726/این-هم-خانه-میلیاردهای-تهرانی-گزارش-تصویری info@tabnakbato.ir03 Nov 2015 17:36:02 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/16707/پل-هیجان-انگیز-و-فوق-العاده-باغ-کریستین-بوش باغ کریستن بوش به عنوان یکی از جذاب ترین و بهترین باغ های گیاه شناسی در جهان شناخته می شود. این باغ در شهر کیپ تاون آفریقای جنوبی قرار دارد و افزون بر گیاهان، تندیس های سنگی جالب توجه ای در آن قرار دارند.info@tabnakbato.ir03 Nov 2015 14:36:46 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/14547/عکس-هایی-از-ایران-قدیم با دیدن این عکس ها، متوجه تغییر و تحول در ایران می شویم که روزهایی هم در تاریخ بوده که تهران و هراز و ...به این شکلی که می بینیم، نبوده و برای برخی از ما شاید یادآور خاطرات خوش یا خدای ناخواسته ناخوش بوده باشد. با هم می بینیم.info@tabnakbato.ir03 Nov 2015 08:53:55 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/16435/شهر-رویایی-شناور-در-آسیا-تصاویر info@tabnakbato.ir01 Nov 2015 11:36:42 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/16304/بیابانی-که-گلستان-شد مدتی پیش سیل در شیلی باعث ویرانی و تخریب شد و 28 نفر کشته بر جای گذاشت. اما این سیل به بیابان آتاکاما رسید و باعث رشد گل‌ها و گیاهان در آنجا شد.info@tabnakbato.ir31 Oct 2015 10:12:15 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15066/جشنواره-بسیار-دیدنی-کیک-در-روسیه هر ساله در کشور روسیه جشنواره کیک برپا میگردد که در ان بسیاری از قنادیهای مطرح روسیه شرکت میکنند و به برنده علاوه بر جایزه لقب برترین قنادی روسیه تعلق میگیرد.info@tabnakbato.ir30 Oct 2015 10:46:12 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/16043/وقتی-ماه-بازیچه-دست-انسان-می-شود هنر عکاسی همیشه برای انسان ها از جذابیت خاصی برخودار بوده و این بار نیز عکاسان حرفه ای ماه را نیز دست خوش این هنر بی نظیر کرده اند و کره ماه را در لنز دوربین های خود به دام انداخته اند.info@tabnakbato.ir30 Oct 2015 10:23:12 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10073/پلنگی-که-ماهی-شکار-می-کند-گزارش-تصویری این تصاویر که در منطقه ساوتی چنل در بوتسوانا گرفته شده، یک یوزپلنگ را در حال شکار ماهی از آب گل آلود نشان می دهد.info@tabnakbato.ir29 Oct 2015 12:17:16 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10504/ساکنان-شگفت-انگیز-آب-های-هاوایی Papahānaumokuākea نام پناهگاه دریایی ملی در شمال غربی مجمع الجزایر هاوایی است. در این آب ها که تا ۴۸۲۹ متر هم عمق دارند می توان شگفت انگیز ترین موجودات دریایی را مشاهده کرد.info@tabnakbato.ir29 Oct 2015 12:10:39 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11876/ساحل-درخشان-جزیره-vaadhoo-مالدیو زمانی که موج ها با ساحل شنی برخورد می کنند، پوسته سلولی آنها به سیگنال های الکتریکی پاسخ داده و نورآبی ازخود تولید می کند. آنها همچنین می توانند شکل ردپای افرادی که بر ساحل قدم می زنند، بگیرند.info@tabnakbato.ir29 Oct 2015 12:07:31 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/13694/شهرهای-زیبایی-که-بر-صخره-ها-استوار-شده-اند اولین نگاه اجمالی به این شهرها می تواند برای شما نفس گیر باشد. شما می توانید هنگام نگاه کردن از یکی از این شهرها به اقیانوس یا زمین زیر پایتان ، هیجان هم زمانی را تجربه کنید.info@tabnakbato.ir28 Oct 2015 22:41:52 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15815/با-تو-مسابقه-عکس-محرم-و-عاشورا-8 بینندگان گرامی امروز، روز پایانی ارسال عکس های مسابقه محرم و عاشوراست و عکس هایی که از این روز به بعد ارسال می شوند، در مسابقه شرکت داده نخواهند شد.info@tabnakbato.ir28 Oct 2015 08:25:12 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15814/با-تو-مسابقه-عکس-محرم-و-عاشورا-7 از جمله موضوعاتی که می تواند در این مسابقه مد نظر شما هنرمندان گرامی قرار گیرد، نماز عاشورا، کودک و محرم، مساجد، هیأت ها، عزاداری های گروهی و ...خواهد بود.info@tabnakbato.ir27 Oct 2015 08:56:29 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15813/با-تو-مسابقه-عکس-محرم-و-عاشورا-6 از جمله موضوعاتی که می تواند در این مسابقه مد نظر شما هنرمندان گرامی قرار گیرد، نماز عاشورا، کودک و محرم، مساجد، هیأت ها، عزاداری های گروهی و ...خواهد بود.info@tabnakbato.ir26 Oct 2015 19:04:28 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15425/با-تو-مسابقه-عکس-محرم-و-عاشورا-5 از جمله موضوعاتی که می تواند در این مسابقه مد نظر شما هنرمندان گرامی قرار گیرد، نماز عاشورا، کودک و محرم، مساجد، هیأت ها، عزاداری های گروهی و ...خواهد بود.info@tabnakbato.ir26 Oct 2015 09:34:08 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15639/دسته-عزاداری-روشندلان-ارسباران یک سال زندگی در تاریکی و لحظه شماری برای فرا رسیدن ایام محرم، حرف مشترک بسیاری از نابینایان منطقه ارسباران است.info@tabnakbato.ir25 Oct 2015 23:24:58 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15654/قطع-درختان-کلاغ-پر-درخت-پر-باغ-پر در اینجا نه برگ درختان که خود درختان بر زمین می افتند. ساخت پارکینگ، مجتمع تجاری، برج و... بهانه هایی است برای بریدن درختان و نابودی باغ های این شهر.info@tabnakbato.ir25 Oct 2015 14:39:21 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15405/با-تو-مسابقه-عکس-محرم-و-عاشورا-4 از جمله موضوعاتی که می تواند در این مسابقه مد نظر شما هنرمندان گرامی قرار گیرد، نماز عاشورا، کودک و محرم، مساجد، هیأت ها، عزاداری های گروهی و ...خواهد بود.info@tabnakbato.ir25 Oct 2015 09:30:21 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15635/کمپین-معرفی-امام-حسین-در-کشورهای-گوناگون-عکس جوانان شیعه سوئدی با پوشیدن تی‌شرت‌هایی با عنوان "من حسین(ع) را دوست دارم" با راه‌اندازی کمپین‌های اهدای خون و توزیع کتابچه‌هایی درباره زندگی و قیام امام حسین(ع) تلاش می‌کنند تا شخصیت امام سوم شیعیان را معرفی و ابعاد قیام عاشورا و مبارزه علیه ظلم و بی‌عدالتی را تشریح کنند.info@tabnakbato.ir25 Oct 2015 09:27:33 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15393/با-تو-عکس-های-مسابقه-عکس-محرم-و-عاشورا-3 از جمله موضوعاتی که می تواند در این مسابقه مد نظر شما هنرمندان گرامی قرار گیرد، نماز عاشورا، کودک و محرم، مساجد، هیأت ها، عزاداری های گروهی و ...خواهد بود.info@tabnakbato.ir24 Oct 2015 13:06:58 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15369/با-تو-عکس-های-مسابقه-عکس-محرم-و-عاشورا-2 از جمله موضوعاتی که می تواند در این مسابقه مد نظر شما هنرمندان گرامی قرار گیرد، نماز عاشورا، کودک و محرم، مساجد، هیأت ها، عزاداری های گروهی و ...خواهد بود.info@tabnakbato.ir23 Oct 2015 15:21:57 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15412/تصاویری-چشمگیر-و-زیبا-از-حرم-امام-حسین-ع info@tabnakbato.ir23 Oct 2015 11:07:49 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15070/با-تو-عکس-های-ارسالی-مسابقه-عکس-محرم-و-عاشورا-1 از جمله موضوعاتی که می تواند در این مسابقه مد نظر شما هنرمندان گرامی قرار گیرد، نماز عاشورا، کودک و محرم، مساجد، هیأت ها، عزاداری های گروهی و ...خواهد بود.info@tabnakbato.ir22 Oct 2015 08:39:54 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15309/روزنه-ای-به-دوران-کودکی-مان با توجه به استقبالی که از دیگر تصاویر نوستالژی شد، بار دیگر برگی دیگر از خاطرات نوجوانی و قدیمی را ورق می زنیم و عکس هایی دیگر برایتان به ارمغان می آوریم. امید که مورد پسند شما خوبان قرار گیرد.info@tabnakbato.ir21 Oct 2015 23:04:00 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15281/قطع-بی-رحمانه-درختان-در-فرمانیه اینجا خیابان فرمانیه، نرسیده به پاسداران، کوچه مریم است و فاجعه ای که رخ داد. بار دیگر جلادان به سراغ درختان زیبا و کهن آمده اند و آنها را از بیخ و بن بر می کنند؛ آخر به کدامین گناه؟info@tabnakbato.ir21 Oct 2015 11:51:16 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15164/گورستان-هایی-که-در-آن-شادی-می-کارند مردم این کشور قبر درگذشتگان خود را با رنگ های مورد علاقه آنها نقاشی می کنند و به همین دلیل این گورستان ها بیشتر از اینکه ترسناک باشند محیط رنگارنگ و شادی دارند.info@tabnakbato.ir20 Oct 2015 11:49:27 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/15046/فینالیست-های-پروژه-خانه-مریخ این طرح ها ایده هایی را برای مسکن سازی بر مریخ از سوی توسعه دهندگان آینده سیاره سرخ ارائه می کند.info@tabnakbato.ir19 Oct 2015 10:34:19 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/14938/غار-آهکی-ایران-سکونتگاه-انسان-های-پیشین این غار دارای تالار بسیار بزرگی است که در انتهای آن حوضچه بسیار جالب و کم عمقی از آب زلال ولی غیر آشامیدنی دیده می شود.info@tabnakbato.ir18 Oct 2015 12:22:06 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/14849/پرتره-های-هنری-با-نخ-و-میخ یک هنرمند ژاپنی با استفاده از فقط یک نخ بسیار بلند و عبور دادن آن از بین هزاران میخ آثار زیر را خلق کرده است. با هم می بینیم.info@tabnakbato.ir17 Oct 2015 14:58:58 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/14837/منطقه-ای-صورتی-در-میان-جنگل-آسمان-خراش-ها در شانگهای منطقه ای زیبا به مساحت نزدیک دو هکتار ایجاد شده که به منطقه صورتی رنگ شانگهای معروف شده و گردشگران بسیاری را به سوی خود می کشاند.info@tabnakbato.ir17 Oct 2015 13:02:02 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/14548/قلعه-های-ماسه-ای-استوار-در-کنار-دریا "بیشتر مردم فکر می کنند من از نوعی ماده چسباننده برای ساخت آنها استفاده می کنم و باور نمی کنند که واقعا چنین چیزی لازم نیست. تنها آب و شن و ماسه."info@tabnakbato.ir16 Oct 2015 14:20:55 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/14219/هنر-خیابانی-در-هیاهوی-سازه-های-شهری شاید برای شما هم پیش آمده باشد که در خیابان منتظر اتوبوس، تاکسی، دوست و ...بوده باشید و در و دیوار شهر، چشم شما را به خود خیره کند و با دیدن مرور زمان بر دیواره ی شهر، ذهنمان شروع به ساختن تصویری دلخواه از آن آبگرفتگی، ترک دیوار، کثیفی سنگ فرش ها و ...کنیم.info@tabnakbato.ir13 Oct 2015 08:21:09 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/14237/جشنواره-باشکوه-بالون-ها-در-ترکیه صدها بالون هوای داغ در جشنواره بالون ها در منطقه کوهستانی کاپادوکیای ترکیه شرکت کردند.info@tabnakbato.ir12 Oct 2015 15:18:05 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/13723/تصاویری-از-غارهای-زیبای-دنیا این بار سفری داریم به اعماق کوهها و در دل زمین. سفر به غارهای زیبایی از سراسر دنیا. با ما همراه باشید.info@tabnakbato.ir11 Oct 2015 11:24:19 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/14069/حضور-تابناک-با-تو-در-همایش-موفقیت سایت «تابناک با تو» نیز از جمله رسانه هایی بود که در این همایش به دعوت مجله موفقیت پاسخ مثبت داد و در آن شرکت کرد و در حضور تازه خود برای نخستین بار به پرسش های بسیاری از بینندگان درباره ....پاسخ داد.info@tabnakbato.ir10 Oct 2015 10:42:09 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10851/مجسمه-های-کاهی-در-ژاپن هر ساله پس از برداشت برنج در ژاپن، مقدار زیادی کاه بر جای می‌ماند که برای ساختن این مجسمه‌های کاهی بکار می‌رود.info@tabnakbato.ir09 Oct 2015 11:43:22 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/13689/عکس-های-هوایی-از-مخازن-آب-زمین در این آلبوم شما شاهد مجموعه ایی از دریاچه ها، دریاها، اقیانوس ها، حوضچه ها از ارتفاعی بالا می باشید.info@tabnakbato.ir06 Oct 2015 17:40:01 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/13667/برترین-جنگنده-های-نظامی-جهانعکس در این گزارش به معرفی 7 جنگده برتر جهان می پردازیم.info@tabnakbato.ir06 Oct 2015 12:10:16 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/13406/اکولوژی‌های-باورنکردنیِ-آفریقاعکس کالین بل و دیوید بربستو که در صنعت فیلم‌سازی مشغول بودند، چند سال پیش به قاره آفریقا سفر کردند و تقریبا همه جای آن را گشتند. این دو تجربیات ناب خود را به دیگران هم معرفی کرده‌اند.info@tabnakbato.ir04 Oct 2015 10:34:45 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/12886/جهان-های-موازی-در-چاله-های-آبی بسیاری از این گودال ها شهری متفاوت از آنچه که هست را انعکاس می دهد. برای عکاسی از این چاله های آب نیازی به یک دوربین فوق العاده ندارید.info@tabnakbato.ir30 Sep 2015 09:35:48 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/12860/ارزان-ترین-شهرهای-دنیا-عکس در تحقیقاتی که به تازگی صورت گرفته، شهرهای مختلف دنیا بر اساس هزینه‌های روزمره‌ زندگی مورد بررسی قرار گرفته‌اند و ۱۰ شهری که هزینه‌های آن نسبت به سایر کشورها کمتر است انتخاب شده‌اند.info@tabnakbato.ir29 Sep 2015 15:50:01 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11312/با-تو-طبیعت-قره-داغ-کلیبر-و-عینالی-تبریز-از-دریچه-دوربین-شما عکس هایی که می بینید، ارسالی یکی از بینندگان سایت «تابناک با تو» به نام رسول پورنعمت است که از طبیعت بکر قره داغ کلیبر و عینالی تبریز برایمان فرستاده که امیدواریم مورد توجه شما قرار گیرد.info@tabnakbato.ir29 Sep 2015 11:55:47 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/12720/بزرگترین-ماه-گرفتگی-سال-در-سحرگاه-امروز ساعت ۶:۵۳ امروز زمین بین خورشید و ماه قرار گرفت تا بزرگترین خسوف سال را پدیدار کند. لازم به ذکر است نماز آیات بر همه واجب شده است.info@tabnakbato.ir28 Sep 2015 09:07:39 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11883/تصاویری-کم-نظیر-از-زندگی-ببرها این جانور برای خود قلمرو تعیین می‌کند و عموماً اجتماعی و تنها است (به این معنی که به صورت مستقل زندگی می‌کند اما گاهی مجردهای آن‌ها در یک منطقه یا حتی لانه زندگی می‌کنند).info@tabnakbato.ir26 Sep 2015 11:28:37 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11877/تصاویر-باورنکردنی-و-اعجاب-انگیزی-که-با-ذهن-و-روانتان-بازی-می-کند تصاویر باورنکردنی و اعجاب انگیزی که با ذهن و روان تان بازی می کند!راب گونسالوز، نقاش ۵۶ ساله کانادایی، سالهای زیادی از عمرش را صرف کشیدن نقاشی هایی کرد که با ذهن بازی می‌کنند.info@tabnakbato.ir23 Sep 2015 08:51:43 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/12071/استادیوم‌های-فوتبال-عجیب-دنیا-عکس استادیوم‌های عجیبی در جهان فوتبال وجود دارد. استادیوم‌هایی که در بین صخره‌ها یا وسط دریا احداث شده و بدون جایگاه تماشگر هستند. مکان‌هایی عجیب که در آن‌ها رقابت‌های ورزشی برگزار می‌شود.info@tabnakbato.ir22 Sep 2015 11:26:52 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11993/مخوف-ترین-جزایر-جهان-عکس این جزایر با تمام فریبندگی ، وحشتناک اند. در این نقاط خاکی میان آب ها ، از گذشته های دور تاکنون ماجراهایی اتفاق افتاده که برای همیشه در چشم مردم ، وحشتناک ترین جزایر دنیا شده اند.info@tabnakbato.ir21 Sep 2015 15:05:50 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11754/چشمان-خود-را-به-دیدن-جلوه-هایی-از-پاییز-دعوت-کنید صدای پای پاییز به گوش می رسد. بی مناسبت ندیدم تا دیدگان شما را به تماشای جلوه هایی از این فصل رنگارنگ دعوت کنیم. با ما همراه باشید.info@tabnakbato.ir20 Sep 2015 11:21:06 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11735/عجیب-ترین-کشفیات-انسان-از-دل-اقیانوس همیشه اعماق اقیانوس ها برای انسان رمزآلود و شگفت انگیز بوده است. در ادامه نگاهی به دستاوردهای شگفت انگیز غواصان ماجراجو می اندازیم که از دل دریا بیرون کشیده شده اند.info@tabnakbato.ir19 Sep 2015 21:07:14 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11670/تصاویر-درختان-عجیب-و-غریب طبیعت پیرامون ما سرشار از جلوه های بصری زیباست. گاهی این جلوه ها به شکل هایی ظاهر می شوند که به نظر ما، عجیب می نماید. در اینجا، مجموعه ای از تصاویری از درختان عجیب را برای شما آورده ایم. با ما همراه شوید.info@tabnakbato.ir19 Sep 2015 10:15:11 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11546/دریچه-را-باز-کن-جهان-خیره-کننده-اینجاست اگر بنا به دلیلی سفر کردن را به تأخیر انداخته اید و یا به انجام این کار بی میل بوده اید، به یاد داشته باشید که سفر کردن می تواند یکی از تجربیاتی باشد که در زندگی، شما را بسیار تغییر می دهد. در اینجا تصاویری از زیبایی های دنیا را برای شما آورده ایم. در این سفر مجازی، همراه ما باشید.info@tabnakbato.ir17 Sep 2015 16:19:48 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11378/شهرهایی-که-عاشقشان-می-شوید گاهی نیاز است که بی خیال پاریس و رم و لندن شویم به شهرهای کوچکی سفر کنیم که هنوز اصالت خود را حفظ کرده و درگیری های دنیای مدرن امروزی را ندارند.info@tabnakbato.ir17 Sep 2015 11:30:24 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10237/با-تو-طبیعت-زیبای-گنجینه-کوهدشت بخش «با تو» برای ارائه و معرفی «دریچه هنر» ‌مخاطبان «تابناک با تو» در همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک با تو» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را در همه موضوعات بفرستد تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.info@tabnakbato.ir16 Sep 2015 16:41:04 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/11364/گردشگری-رویایی-در-بام-اروپا-با-قطارعکس مجتمع تفریحی «یونگفرا» که به «بام اروپا» شهرت دارد‌، در کوهستان آلپ واقع شده است. گردشگران با مرتفع‌ترین خط‌ آهن دنیا که تنها 2300 متر پایین‌تر از قله 13 هزار و 642 فوتی «یونگفرا» قرار دارد، به مقصد می‌رسند.info@tabnakbato.ir16 Sep 2015 11:09:47 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9532/اینجا-تهران-شب-های-تهران-روزهای-تهران اینجا تهران؛ نمایی از پایتخت زیبا در فصول سال و روزها و شب هایش؛ با هم می بینیم.info@tabnakbato.ir15 Sep 2015 08:51:49 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10287/هتل-هایی-که-سبز-نفس-می-کشند در ادامه به اقامتگاههایی سر می زنیم که به خوبی توانسته اند علاوه بر اینکه راحت و لوکس باشند ،زیبایی طبیعی خود را نیز حفظ کرده و کم مصرف باشند.info@tabnakbato.ir14 Sep 2015 10:45:14 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10894/بزرگترین-رژه-گل-در-هلند در جنوب هلند و در زوندرت ما دیوانه ی رژه ی گل ها هستیم. اجداد و پدربزرگ های ما این مراسم را در سال ۱۹۳۶ راه اندازی کردند و ما هنوز از آن سیر نشده ایم.info@tabnakbato.ir12 Sep 2015 18:30:01 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10882/با-تو-ملکان-سرزمین-خوشه-های-طلایی-انگور بخش «با تو» برای ارائه و معرفی «دریچه هنر» ‌مخاطبان «تابناک با تو» در همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک با تو» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را در همه موضوعات بفرستد تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.info@tabnakbato.ir12 Sep 2015 15:59:15 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10247/فرهنگ-ناب-ماسوله-از-دریچه-تصاویر فرهنگ مردم ماسوله آمیخته از فرهنگ های تالشی، آذری خلخالی و گیلکی هستند و گویش عامه آنها زبان تالشی است.info@tabnakbato.ir11 Sep 2015 20:25:07 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9681/آسياب-ها-و-سازه-های-بسیار-دیدنی-شوشتر مجموعه آسیاب‌ها و آبشارهای شوشتر در سال 1377 توسط سازمان میراث فرهنگی در فهرست آثار ملی به ثبت رسیده است.info@tabnakbato.ir11 Sep 2015 08:41:21 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10634/گزارشی-جالب-از-رژه-انواع-انگورها شاید در میان شما نیز کسانی باشند که از انواع و اقسام انگورها شناختی نداشته باشید. ما برای شما در اینجا نمونه هایی از انواع انگور را نمایش می دهیم که امیدوارم مورد پسند شما باشد.info@tabnakbato.ir10 Sep 2015 11:32:57 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10394/زندگی-درخانه-هایی-به-شکل-کندوی-عسل کندوان یکی از روستاهای استان آذربایجان شرقی است که در دهستان سهند بخش مرکزی شهرستان اسکو واقع شده‌است. این روستا دارای جاذبه‌های گردشگری فراوانی‌است که به‌دلیل شکل خانه‌های آن که به‌مانند کندوی عسل در دل کوه کنده شده‌اند است.info@tabnakbato.ir09 Sep 2015 11:35:31 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10487/کی-دلش-میاد-این-شیرینی-ها-رو-بخوره در این خبر شما بینندگان گرامی را به دیدن شیرینی های جدید عروسکی دعوت می کنیم، ولي فكر نكنم كسي دلش بياد به این شیرینی ها دست بزنه.info@tabnakbato.ir09 Sep 2015 10:22:23 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10281/روستاهایی-که-تا-کنون-کمتر-دیده-شده-یا-اصلا-دیده-نشده-اند شاید برای شما نیز عجیب باشد، ولی به هر روی اینجا ایران است و این تصاویر گویای واقعیتی است؛ واقعیتی از روستاهایی که یا دیده نشده اند و یا کمتر دیده شده اند. هم اکنون توجه شما عزیزان را به دیدن چندین تصویر از این روستاها جلب می کنیم.info@tabnakbato.ir08 Sep 2015 20:52:44 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10410/بزرگترین-سازه‌های-دست-بشر-عکس در این مطلب می توانید با بزرگترین سازه های بشر در حوزه های مختلف آشنا شوید. سازه هایی که تحسین هر بیننده ای را به همراه خواهد داشت.info@tabnakbato.ir08 Sep 2015 15:54:27 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10273/بیستون-بر-سر-راه-است-مباد-از-شیرین-خبری-گفته-و-غمگین-دل-فرهاد-کنید با توجه به ثبت جهانی کتیبه بیستون و استقبال گردشگران خارجی و داخلی از این آثار باستانی، مسئولین مرتبط، اقدام به بازسازی کاروانسرای عباسی واقع در این مکان جهت رفاه حال گردشگران و به عنوان استراحتگاهی مناسب برای گردشگران این منطقه کردند.info@tabnakbato.ir07 Sep 2015 15:03:27 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8347/هنرنمایی-از-جنس-درخت-و-در-دل-درختان شما را به دیدن تصاویری از هنر مجسمه سازی که از درختان خشک شده ساخته شده، دعوت می کنیم.info@tabnakbato.ir06 Sep 2015 13:43:30 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9043/ریش-و-سبیل-های-دیدنی ریش و سبیل های دیدنی و جالب از افراد گوناگونinfo@tabnakbato.ir05 Sep 2015 17:58:49 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/10031/با-تو-گلگشتی-در-دیار-زاگرس-کرمانشاه بخش «با تو» برای ارائه و معرفی «دریچه هنر» ‌مخاطبان «تابناک با تو» در همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک با تو» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را در همه موضوعات بفرستد تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.info@tabnakbato.ir05 Sep 2015 17:13:39 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9774/سفری-رویایی-به-قطب-جنوب در مطلب زیر تصاویری از چشم اندازهای زیبا و خیره کننده ی قطب جنوب را باهم به نظاره می نشینیم.info@tabnakbato.ir05 Sep 2015 11:11:05 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9950/و-اما-حکایت-این-کیک-های-خوشمزه این بار بر خلاف بار پیش که برای شما تصاویری از چندش آورترین کیک ها را به نمایش گذاشتیم، کیک های بسیار زیبا به همراه سازنده و طراح آن را تقدیم می کنیم. امید که از دیدن آنها لذت ببرید.info@tabnakbato.ir05 Sep 2015 08:57:52 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9682/خلاصه-ای-دیدنی-از-طبیعت-جهان-در-ایران عکس های زیر را یکی از بینندگان سایت «تابناک با تو» برای ما فرستاده اندکه با هم می بینیم. چنانچه شما بینندگان گرامی نیز از نقاط دیدنی و توریستی و ...شهر و روستای خود عکسی دارید، می توانید آنها را برای انتشار در تابناک با تو به آدرس اینترنتی bato@tabnak.ir ارسال کنید.info@tabnakbato.ir04 Sep 2015 09:19:59 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9547/تصاویری-زیبا-از-خواب-ناز-در-دنیای-حیوانات خواب پرندگان و حیوانات همراه با نکته های جالب و عجیب است. به عنوان مثال سگ و گربه و سایر انواع این تیره، خمیده می خوابند. مارها بدون استثنا چمبره زده و با چشمان باز به خواب می رود.info@tabnakbato.ir02 Sep 2015 16:21:05 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9098/وارونگی-های-جذاب-در-عین-حال-ترس-آور وارونگي خطرناک است. ولي جذاب. وارونه زيبا را بايد شاهکار ناميد چون بيرون کشيدن روح زيبايي، از چيزي که مردم وارونه‌اش را با خود نزديک حس نمي‌کنند و به ظهور رساندن زيباييش کاري بس بزرگ است. زيبا وارونه کردن هنر مي‌خواهد.info@tabnakbato.ir01 Sep 2015 17:57:33 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9548/عکس-هایی-دیدنی-از-نخستین-هتل-پرنده طراحی هلیکوپتر که در سایت آن به طور کلی ترسیم شده شامل اتاقهای مقاوم در برابر سر و صدا با تخت مجلل، ملحفه های خوب و تمیز، یک مینیبار، قهوه ساز، دسترسی به اینترنت بیسیم و همه تجهیزاتی که از یک هتل پنج ستاره پروازی انتظار دارید، است.info@tabnakbato.ir01 Sep 2015 13:02:20 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/7323/جزیره-ایرانی-منتخب-نشنال-جئوگرافیک آیا می دانید؟ جزیره لارک منتخب عکس نشنال جئوگرافیک شد!info@tabnakbato.ir01 Sep 2015 09:28:09 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9442/زیباترین-بیابان-های-جهان-در-یک-قاب-عکس بیابان‌ها بخش اعظمی از جغرافیای کره‌ی زمین را در بر گرفته‌اند که به دلیل داشتن آب و هوای خاص، پوشش گیاهی و جانوری مخصوص به خود دارند.info@tabnakbato.ir31 Aug 2015 15:48:08 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9306/بازسازی-خارق-العاده-صحنه-های-تاریخی-عکس این تصاویری که از بازسازی صحنه های تاریخی ارایه شد نوعی عکاسی است به نام آرت فتوگرافی یا چیدمان هنری که رشته جدیدی در عکاسی است و به سینما بسیار نزدیک است.info@tabnakbato.ir31 Aug 2015 08:54:07 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9194/تاکسی-لندن-در-جزیره-کیشتصاویر info@tabnakbato.ir29 Aug 2015 12:46:38 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9146/یک-تهران-یک-جهان-نخستین-عکس-های-کروی در اینجا شما را به دیدن عکس های جذاب و شگفت انگیز دعوت می کنیم؛ عکس هایی از یک شهر در یک نگاه.info@tabnakbato.ir28 Aug 2015 19:04:20 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8663/تصاویر-باور-نکردنی-ناسا-از-شب-زمین info@tabnakbato.ir28 Aug 2015 09:06:57 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8348/نقاشی-هایی-هنرمندانه-و-جالب-روی-برف-ها info@tabnakbato.ir27 Aug 2015 18:10:09 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/9031/مراسم-تشییع-قهرمان-پرورش-اندامعکس مرحوم عباسپور از قهرمانان بااخلاق ورزش پرورش اندام بود که به دلیل ابتلا به یک نوع بیماری نادر به نام واسکولیت و پس از ماه ها دست وپنجه نرم کردن با این بیماری جان به جان آفرین تسلیم کرد.info@tabnakbato.ir27 Aug 2015 13:44:02 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8998/حرم-امام-رضا-ع-در-قدیم-عکس info@tabnakbato.ir27 Aug 2015 11:19:54 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8875/با-تو-زمستان-گوربهرام-در-روستای-آسپاس در نزدیکی روستای آسپاس باتلاقی است به نام (گوربهرام) بنا بر روایات زیاد بهرام گورهنگام تعقیب شکار به باتلاقی فرورفته که بعدها این باتلاق گوربهرام نام گرفته است.info@tabnakbato.ir26 Aug 2015 09:40:40 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8797/گران‌ترین-ثانیه‌ها-در-مجلل‌ترین-جزایر-شخصی-جهان-تصاویر در این گزارش به بررسی 10 جزیره شخصی گران قیمتی پرداخته شده که از شرق تا غرب گسترده شده و مالکان آنها با صرف هزینه‌های میلیون دلاری، جزایر شخصی‌شان را همواره به روز و دیدنی نگاه می‌دارند.info@tabnakbato.ir25 Aug 2015 12:25:19 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8634/شما-یادتون-نمیاد-ولی-اینها-نوستالژی-های-زندگی-زمان-ما-بود info@tabnakbato.ir24 Aug 2015 08:20:01 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8618/با-تو-پورشه-لاین-یک-تریلی-لاین-سبقت مکان عکسی که در این خبر آمده، نرسیده به مهرشهر کرج است که شماری از ماشین های مدل بالا به دلیل راه ندادن ماشین های سنگین همچون تریلی و کامیون به لاین یک جاده هدایت شده اند.info@tabnakbato.ir23 Aug 2015 17:45:49 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8609/کیک-هایی-به-مناسبت-روز-پزشک در ایران اول شهریور ماه، همزمان با زادروز بوعلی سینا، به پاس تألیفات و خدمات وی، به علوم پزشکی و فعالیت وی در این رشته، و تجلیل از پزشکان، روز پزشک نام گذاری شده‌ است. به همین مناسبت سایت «تابناک با تو» گزارش تصویری از کیک هایی با موضوعات پزشکی تهیه کرده که تقدیمتان می شود. امید که مورد پسند شما نیکان قرار گیرد.info@tabnakbato.ir23 Aug 2015 16:04:36 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/7459/با-تو-زیارتگاه-پیر-نارکی-از-جاذبه-های-زیبای-یزد عکس های زیر را یکی از بینندگان سایت «تابناک با تو» از زیارتگاه «پیرنارکی» شهرستان یزد برای ما فرستاده اندکه با هم می بینیم. چنانچه شما بینندگان گرامی نیز از نقاط دیدنی و توریستی و ...شهر و روستای خود عکسی دارید، می توانید آنها را برای انتشار در تابناک با تو به آدرس اینترنتی bato@tabnak.ir ارسال کنید.info@tabnakbato.ir22 Aug 2015 16:11:17 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/5967/تنومندترین-درخت-های-جهان-در-یکجا تصور کنید که از روز تولدتان قرن ها، از زمان شروع اندازه گیری زمان توسط بابلی ها گذشته باشد. نه تنها در آن زمان زنده بوده باشید، بلکه عمرتان در تمام طول پیشرفت امپراتوری های یونان و روم و ظهور دین های بزرگی مانند اسلام و مسیحیت و تا دنیای امروز، ادامه داشته باشد. این درخت ها همه ی وقایع تاریخی را می دانند!info@tabnakbato.ir21 Aug 2015 09:56:19 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8146/کهکشان-راه-شیری-بر-فراز-قله-سبلانعکس تصویری شگفت انگیز از کهکشان راه شیری بر فراز قله سبلان «ساوالان» در مشگین شهر، اردبیلinfo@tabnakbato.ir20 Aug 2015 08:20:08 +0330http://tabnakbato.ir/fa/news/8171/چندش-آورترین-کیک-هایی-که-تا-کنون-دیده-اید-2 همواره در ذهن همه ما، نام «کیک» تداعی کننده زیبایی و شادی و خوشحالی بوده و هست اما به تازگی شیرینی پزانی خلاق به فکر پختن چندش آورترین کیک ها برآمده اند و این کیک ها را آماده کرده اند. در این خبر برخی از تصاویر این کیک ها به نمایش درآمده است.info@tabnakbato.ir19 Aug 2015 12:46:39 +0330

mp3down بازدید : 44 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

وسايل کوهنوردي+قيمت
خرید دوربین دید در شب برای شکار

گزارش «تابناک باتو» از نمایشگاه مطبوعات امسال زندانی شدن کریم بنزما، مهاجم فرانسوی رئال مادرید در روزهای اخیر تیتر اصلی رسانه های فرانسه و اسپانیا را به خود اختصاص داد. ستاره فرانسوی رئال مادرید نقش پیغام رسان را میان سه مجرم و دوست نزدیکش در تیم ملی فرانسه یعنی ماتیو والبوئنا ایفا کرده بود. این سه مجرم قصد اخاذی ۱۵۰ هزار یورویی از والبوئنا را داشتند و از رابطه نزدیکشان با بنزما استفاده کردند تا پیغامشان را به گوش هافبک لیون برسانند.

بنزما در حال حاضر توسط کلانتری منطقه ورسایس در حومه شهر پاریس به جرم " مشارکت در اخاذی" به دادگاه معرفی شده و بر اساس قوانین کشور امکان دارد پنج سال زندانی شود.

شرایط برخی از مشهورترین فوتبالیست هایی که مدتی را در زندان سپری کرده اند با هم بررسی کنیم:

رنه هیگوئیتا

یکی از سرشناس ترین دروازه بان های تاریخ فوتبال که به خاطر سبک بازی و ظاهر منحصربفردش در یادها ماندگار شده است در اواسط دهه ۹۰ هفت ماه زندانی بود و به همین خاطر جام جهانی ۱۹۹۴ را از دست داد. دروازه بان اسطوره ای کلمبیا  که رابطه خوبی با پابلو اسکوبار، رئیس مافیای موادمخدر داشت در سال ۱۹۹۳  به جرم مشارکت در ربودن یک دختر یازده ساله دستگیر شد. هیگوئیتا اجیر شده بود تا ۳۰۰ هزار یوروی اخاذی شده را از یک همبرگرفروشی به دست مجرمان اصلی برساند. دادگاه کشور کلمبیا برای این دروازه بان هفت ماه حبس برید. .
البته زندانی شدن لطمه ای به دوران فوتبال هیگوئیتا نزد چرا که هر چند که این بازیکن در جام جهانی حضور نداشت اما یکی از معروف ترین توپگیری های تاریخ فوتبال که "حرکت عقرب" لقب گرفت، توسط این دروازه بان در سال ۱۹۹۵ ثبت و در تاریخ ماندگار شد.

جوئی بارتون

بارتون در مجموع در دوران فوتبالش به ده ماه حبس محکوم شد هر چند که فقط ۷۷ روز را پشت میله های زندان سپری کرد. این بازیکن در می ۲۰۰۸ به علت نقش داشتن در یک نزاع خیابانی در مرکز شهر لیورپول به شش ماه زندان محکوم شد.  بارتون ۲۰ ضربه به صورت یک مرد زد و دندان های یک پسربچه را خورد کرد. وی در ماه ژولای همان سال به علت درگیری فیزیکی با عثمان دابو، هم تیمی اش در تمرینات به چهار ماه حبس تعلیقی محکوم شد.

جرج بست

یکی از با استعدادترین بازیکنان تاریخ فوتبال انگلیس در سال ۱۹۸۴ با جنجالی که به راه انداخت سه ماه زندانی شد. او جرمهایی مثل رانندگی در حالت غیرعادی، حمله ور شدن به یک افسرپلیس و ناتوانی در پرداخت وام را ثبت کرده بود. بست در سال ۲۰۰۵ در سن ۵۹ سالگی دار فانی را وداع گفت که خیلی ها مرگ زودهنگام وی را به علت مصرف بالای الکل می دانستند.

بابی مور
اسطوره فوتبال انگلیس خاطره خوشی از سال ۱۹۷۰ ندارد. بابی مور به نقش داشتن سرقت یک گردن بند در کلمبیا چهار روز دسگیر شد متهم بود. این ماجرا بازتاب جهانی داشت و حتی نخست وزیر انگلیس برای آزادی وی مداخله کرد. در نهایت بابی مور از زندان پلیس کلمبیا آزاد شد تا به اردوی تیم ملی کشورش در مکزیک برای مسابقات جهانی ملحق شود.

تونی آدامز

آدامز در دسامبر ۱۹۹۰ به علت رانندگی در حالت غیرعادی با سرعتی معادل ۲۷ برابر بالاتر از حد مجاز و تصادف با دیوار به چهار ماه حبس محکوم شد. این بازیکن پس از اتمام دوران حبس خود به آرسنال برگشت، مصرف الکل را کنار گذاشت و تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ توپچی ها شد.

رونی والورک

بازیکن اسبق فوتبال انگلیس که در سن ۲۰ سالگی در کنار بکام و اسکولز در یونایتد توپ می زد به علت فروش یک ماشین سرقتی به سه سال حبس محکوم شد. او همچنین در سال ۲۰۱۴ به علت سرقت یک خودرو از یک کمپانی فروش خودرو محکوم شناخته شد.

مارادونا

یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال حاشیه های زیادی را در زندگی شخصی خود پشت سر گذاشت: از استعمال مواد مخدر گرفته تا درگیری با پلیس. در سال ۱۹۹۸ او به علت شلیک به یک خبرنگار به دو سال حبس تعلیقی محکوم شد.

دانکن فرگوسن

فرگوسن که سابقه کتک زدن سارق منزلش و روانه کردن وی به بیمارستان را دارد  سابقه کتک کاری با قشرهای مختلف جامعه مثل فروشنده ماهی و راننده تاکسی را دارد. این بازیکن در سال ۱۹۹۴ زمانی که در رنجرز بود با ضربه سر به جان مکستی، مدافع رایث روورز حمله ور شد.فرگوسن در آن بازی اخراج نشد اما توسط دادگاه به اتهام خشونت به سه ماه حبس محکوم شد.

یان رایت

مهاجم اسطوره ای آرسنال پیش از آن که به شهرت برسد، به علت آن که پول بیمه و مالیات دو خودروی خود را نپرداخته بود چهارده روز درزندان چلمسفورد حبس کشید. رایت از آن زمان تصمیم گرفت که خود را وقف فوتبال کند و در نهایت تبدیل به یکی از بهترین بازیکنان تاریخ آرسنال شد.

میکی توماس

ستاره اسبق چلسی و منچستریونایتد در سال ۱۹۹۳ تیتر اصلی روزنامه ها را تسخیر کرد. این بازیکن به خاطر پولشویی و کلاهبرداری به ۱۸ ماه حبس محکوم شد و پس از آن فوتبالش را در لیگ دسته سه انگلیس دنبال کرد.

ژرمن پننت

این بازیکن در سال ۲۰۰۵ در حالی که به صورت قرضی از آرسنال به بیرمنگام پیوسته بود مرسدس گرانقیمت خود را به علت رانندگی در حالت غیرعادی به تیر چراغ برق کوبید. پس از حادثه ، پنانت در صحبت با افسران پلیس خود را "اشلی کول" معرفی کرد اما پلیس هویت واقعی وی را تشخیص داد و او را به یک ماه زندان محکوم کرد.

یان مولبی

این هافبک دانمارکی در سال ۱۹۸۸ به خاطر رانندگی با حالت غیرمعمول به سه ماه زندان مجکوم شد. مولبی پس از اتمام دوران حبس خود با استقبال خوبی از سوی لیورپول مواجه شد و در پایان همان سال قهرمانی جام حذفی انگلیس را با سرخ ها جشن گرفت.

عمر اورتیز

دروازه بان مکزیکی با یک باند آدمربایی در شهر لئون همکاری می کرد. این دروازه بان که در سال ۲۰۱۰ به علت دوپینگ از فوتبال محروم شد دو سال بعد به علت همکاری با این باند خلافکاران دستگیر شد.

فردی رینکون

بازیکن کلمبیایی اسبق رئال مادرید و ناپولی در سال ۲۰۰۷ به اتهام پولشویی توسط اینترپل دستگیر شد و ۱۲۳ روز  در زندان بود.

برنو

دروازه بان اسبق فوتبال برزیل که در سال ۲۰۱۰ فوتبال را ترک کرد،  به علت قتل همسرش در سال ۲۰۱۲ به ۲۲ سال حبس محکوم شد. این بازیکن هر گونه اتهامی را انکار کرد اما شواهد نشان می داد که قتل کار او بوده است.

نزار طرابلسی

بازیکن سابق فوتبال تونس که سابقه حضور در فوتبال َآلمان و باشگاه فورتنا دوسلدورف را هم دارد به اتهام همکاری با گروه تروریستی القاعده و قاچاق اسلحه به ده سال حبس محکوم شد. نقش داشتن در حادثه ۱۱ سپتامبر، حمله به سربازان آمریکایی در یک هواپیمای بلژیکی ، دیدار با اسامه بن لادن در افغانستان و نقش داشتن در حمله تروریستی به سفارت پاریس برخی از اتهاماتی هستند که دادگاه به طرابلسی وارد کرد.

رامون مارتینز

بازیکن مکزیکی که در تیمهای بزرگ فوتبال این کشور یعنی آمریکا و چیواس بازی کرده در سال ۲۰۰۰ به علت قتل غیرعمد چهار نفر در یک سانحه رانندگی دستگیر شد اما آزادی خود را با پرداخت دیه به مقتولین پس گرفت.

سزار سکاهوانتیکو

ماجرای او از بقیه جالب‌تر بود. این بازیکن پرویی به اتهام مشارکت در سرقت ۸۷ میلیون دلاری از باشگاه فوتبال سینسیانو در سال ۲۰۰۸ به هفت سال حبس محکوم شد.

ادموندو

ادموندوی برزیلی در سال ۱۹۹۹ به علت نقش داشتن در یک حادثه رانندگی که به مرگ سه نفر ختم شد دستگیر شد. مهاجم برزیلی به چهار سال حبس محکوم شد هر چند که فقط یک روز در زندان ماند. او در سال ۲۰۱۱ به علت باز شدن دوباره پرونده دستگیر شد.

توماس رنیونس

بازیکن اسبق اتلتیکومادرید و تیم ملی اسپانیا در پایان دوران فوتبالش به سیاست روی آورد. وی شهردار منطقه ماربیا شد اما در سال ۲۰۰۶ به اتهام اختلاس دستگیر شد و چهار ماه را در زندان سپری کرد.

تونی ویرلس

ستاره سابق تیم ملی فرانسه در سال ۲۰۱۱ به اتهام اقدام به قتل در شهر نانسی دستگیر شد. او پس از پایان دوران حبس فوتبالش را در تیمهای سطح پائین تر لیگ فرانسه ادامه داد.

لوکاس ویاتری

مهاجم بوکا جونیورز در سال ۲۰۰۸ یک ماه را در زندان سپری کرد. ویاتری و برخی از نزدیکانش با علت سرقت مسلحانه ۵۰۰۰ دلاری از یک فروشگاه دستگیر شدند. این بازیکن در لحظه سرقت یک اسلحه با کالیبر ۴۵ در اختیار داشت و یکی از فروشندگان را به قتل تهدید کرده بود.

برنو

مدافع سابق بایرن مونیخ به علت سوزاندن عمدی خانه شخصی خود در آلمان به سه سال و نه ماه حبس مجکوم شد. دادگاه شهر مونیخ این بازیکن را محکوم شناخت.

استیگ تافتینگ

بازیکن سابق فوتبال دانمارک پس از سپری کردن دورانی موفق در آلمان با حضور در فوتبال انگلیس روزهای بدی را پشت سر گذاشت. تافتینگ پس از جام جهانی ۲۰۰۲ با سر به مالک یک رستوران در کپنهاگ ضربه زد و به چهار ماه حبس محکوم شد.

پیتر سوان

سوان یکی از بهترین بازیکنان تاریخ شفیلدونزدی است اما خاطراتی که از او در یادها مانده فوتبالی نیست. این بازیکن در سال ۱۹۶۲ یک سال کابوس وار را پشت سر گذاشت. او و دو تن از هم تیمی هایش روی شکست شفیلد مقابل ایپسویچ در بازی پایانی فصل شرط بسته بودند. ایپسویچ آن بازی را برد و سوان توسط اتحادیه فوتبال انگلیس محروم شد. دادگاه هم او را به چهار ماه حبس محکوم کرد.

لی هیوز

بازیکن سابق وست برومویچ در سال ۲۰۰۴ به خاطر رانندگی خطرناک که منجر به مرگ یک انسان شد به شش سال حبس محکوم شد. او در سال ۲۰۰۷ از زندان مرخص و به باشگاه اولدهم ملحق شد. خانواده مردی که در رانندگی کشته شده بود از باشگاه اولدهم به خاطر استفاده از این مهاجم انتقاد کردند.

لوک مک کورمیک

دروازه بان پلیموث آرگیل در اکتبر ۲۰۰۸ به علت کشتن دو بچه در یک سانحه رانندگی به چهار سال و هفت ماه حبس محکوم شد. این بازیکن در زمان رانندگی حالت غیرمعمول داشت. مک کورمیک پیش از آغاز پروسه دادگاه از باشگاهش اخراج شد اما در زمان خروجش از زندان به فوتبال ادامه داد.

مارلون کینگ

بازیکن سابق لیدزیونایتد، میدلزبورو و بیرمنگام ۱۸ ماه حبس را به خاطر آزار جنسی یک زن پشت سر گذاشت. این بازیکن در پایان دوران محکومیتش به باشگاه کاونتری پیوست و تبدیل به بهترین بازیکن تیمش شد. کینگ پس از مدتی دوباره ۱۸ ماه به علت رانندگی خطرناک به زندان رفت.

میشل کینسلا

کینسلا که سابقه حضور در لیورپول را هم دارد به علت نقش داشتن در قاچاق مواد مخدر به شش سال حبس محکوم شد. این بازیکن می توانست تبدیل به یک ستاره شود اما در دام مواد مخد افتاد.

گری کرافت

کرافت در ۱۵ ژانویه ۲۰۱۵ در بازی ایپسویچ و سوئیندون تبدیل به اولین بازیکن تاریخ شد که با یک تراشه الکترونیکی پلیسی در بدنش بازی می کرد. او پیش از آن به علت رانندگی بدون گواهینامه به یک ماه زندان محکوم شده بود.

میکی کوئین

کوئین به علت تخلفات متعدد رانندگی در سال ۱۹۸۷ به ۱۴ روز حبس محکوم شد. با این وجود او تا پایان فصل تبدیل به َآقای گل فصل پورتسموث شد.

گراهام ریکس

بازیکن اسبق آرسنال، چلسی و تیم ملی انگلیس در عرصه مربیگری خاطره خوشی از خود به جای نگذاشت. ریکس به علت فساد اخلاقی در سال ۱۹۹۹ راهی زندان شد.

برندائو

بازیکن برزیلی باستیا فصل گذشته به علت ضربه زدن با سر به صورت تیاگو موتا در بازی تیمش مقابل پاریسن ژرمن به یک ماه حبس محکوم شد. دوربین های تونل فرودگاه این صحنه را ضبط کردند و پلیس رای به محکومیت برندائو داد.

mp3down بازدید : 52 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ليزر سبز
قیمت چراغ قوه زنون

هر فردی دوست دارد به یک نحوی زیبا باشد که از چند سال ها پیش چیزی به اسم عمل زیبایی به روی کار آمد که بیشترین افرادی که از آن استقبال کردند خانم ها بوند زیرا بیشتر خانم ها هستند که به دنبال زیبایی هستند ولی ما برای شما مطالبی در رابطه با عمل زیبایی که اولین در کدام کشور بوده و چگونه رواج پیدا کرد را نیز برای شما قرار داده ایم.


***
طبق آمارهای ارائه شده از سوی انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک که مربوط به سال ۲۰۱۳ هستند، بر محبوبیت عمل‌های جراحی زیبایی در بین زنان افزوده شده است.براساس گزارش انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک (ISAPS) بیش از ۲۳ میلیون عمل جراحی و همچنین تراپی‌های زیبایی در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته است. بیش از ۲۷۰۰ جراح از ۹۵ کشور در این انجمن عضویت دارند.در عرصه عمل‌های جراحی زیبایی برزیلی‌ها برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ از زنان آمریکایی پیشی گرفته و در صدر جدول عمل‌های جراحی پلاستیک قرار گرفتند.

***

طبق آمار انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک زنان آمریکایی در مجموع یعنی هم انجام عمل جراحی زیبایی یا استفاده از تراپی‌های زیبا‌سازی همچون تزریق آمپول بتاکس با ۴ میلیون نفر همچنان صدرنشین هستند.زنان آلمانی در مجموع با ۶۵۴ هزار عمل جراحی یا استفاده از تراپی‌های زیباسازی بعد از آمریکا، برزیل و مکزیک در رتبه چهارم قرار دارند.رتبه پنجم با ۴۴۷ هزار متعلق به زنان اسپانیایی است.

***

طبق آمار "انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک” در سال ۲۰۱۴ در سراسر جهان ۴۰ هزار و ۲۷۷ پزشک جراح حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار عمل جراحی زیبایی انجام داده‌اند. عمل جراحی سینه با یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد، بیشترین عمل جراحی زیبایی بوده است.عمل جراحی برای از بین بردن چربی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد در سراسر جهان در رتبه دوم عمل‌های جراحی زیبایی قرار گرفته است. عمل جراحی روی پلک چشم با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار در سومین رتبه عمل‌های جراحی زیبایی در سال ۲۰۱۳ بوده است.

***

در کنار ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار عمل جراحی پلاستیک، حدود ۱۱ میلیون و ۹۰۰ مورد تراپی زیباسازی نیز در سراسر جهان صورت گرفته است.تزریق آمپول بتاکس با ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد تقریبا بیش از نیمی از تراپی‌های زیباسازی را به خود اختصاص داده است.تراپی چین و چروک پوست بدن با ۳ میلیون مورد و همچنین حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد زدودن مو‌های زائد بدن با استفاده از تکنیک لیزر به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم تراپی‌های زیبایی در سال ۲۰۱۳ قرار داشته‌اند.

***

زنان با بیش از ۲۰ میلیون مورد عمل جراحی و یا تراپی زیبایی ۸۷ و ۲ دهم درصد کل اقدامات انجام شده در سال ۲۰۱۳ را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند.در بین مردان نیز آمار جراحی‌های پلاستیک و تراپی‌های زیباسازی در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۳ میلیون مرد یعنی ۱۲ و ۸ دهم درصد از متدهای جراحی پلاستیک استفاده کرده‌اند.عمل جراحی بینی، کوچک کردن سینه، کاستن چربی، عمل پلک چشم و گوش جزو عمل‌های جراحی بوده‌اند که مردان از آن استفاده کرده‌اند.

آرایشیک

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 2
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 34
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 218
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 329
  • بازدید ماه : 637
  • بازدید سال : 6,424
  • بازدید کلی : 30,284