loading...
mp3down
mp3down بازدید : 45 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

روغن مار روجا
انواع لیزر حرارتی

با این روش ها موهای از دست رفته را بازیابیدیکی از عزیزترین و مهم ترین بافت ها برای هر انسانی است و طبیعتاً از دست دادن و ریزش بی حد و حساب آن موجب ناراحتی و حتی نگرانی می شود.در واقع، می توان از ریزش موها به عنوان یکی از اتفاقات دردناکی یاد کرد که جبرانش هم چندان کار ساده ای به نظر نمی رسد. با تمام این شرایط، اگر جزء آن دسته افرادی هستید که به ریزش شدید مو یا کچلی های موضعی دچار هستند امیدتان را از دست ندهید، هنوز راه های ساده و کم خرجی وجود دارد که به وسیله آنها می توانید موهای از دست رفته خود را تا حدی بازیابی کنید، راه هایی که در این گزارش به طور خلاصه با آنها آشنا می شوید.


پوست سرتان هر روز ماساژ دهید

بدون شک یکی از مؤثرترین راه ها برای رشد مجدد موها تحریک کردن نقاط آسیب دیده سر است، محل هایی که به هر دلیل دچار ریزش مو شدید شده اند. هر چند تأثیر این کار به سرعت برایتان مشخص نمی شود، ولی ماساژ پوست سر موجب تقویت گردش خون می شود و اجازه جوانه زدن مجدد مو در برخی نواحی را می دهد.

بیشتر آب بنوشید

بر کسی پوشیده نیست که نوشیدن آب چه تأثیر شگفت انگیزی بر سلامت جسمانی انسان می گذارد؛ ولی آیا می دانستید که آب به شما کمک می کند موهایی بهتر داشته باشید؟ موهای خشک اغلب آسیب دیده و در تلاش دائم برای رشد مجدد هستند. مرطوب نگه داشتن پوست از درون کمک قابل توجهی به رشد مجدد موهای از دست رفته می کند.

مصرف سبزیجات

عدم مصرف میوه، سبزیجات و دیگر مواد معدنی که سرشار از ویتامین هستند به هیچ وجه ایده و راهکار خوبی برای کسی که می خواهد موهایش را بازگرداند نیست. سبزیجات علاوه بر اینکه شما را از بسیاری بیماری ها دور نگه می دارد، پوستی شفاف و روشن را نیز به شما هدیه می دهد و پوست سالم به معنای موی سالم است.

ریشه های مو با روغن ماساژ دهید

اگر ماساز پوست سر به تنهایی نمی تواند موجب تحریک ریشه های مو شود، بهتر است این کار را با قدری روغن انجام دهید. روغن نارگیل، روغن بادام و روغن جوجوبا است؛ هر سه این روغن ها ضمن تحریک کردن پوست سر شما موجب از بین رفتن تمامی سموم سر شما می شود و اجازه رشد مجدد و آزادانه موها را به شما می دهد.

مصرف مکمل های ویتامین B7

مصرف خانواده ویتامین B برای آنها که می خواهند موهایی سالم داشته باشند از کچلی خلاص شوند یک ضرورت است. بنابراین اگر می خواهید موهای از دست رفته خودتان را بار دیگر ببینید بهتر است مصرف مکمل های ویتامین به خصوص ویتامین B7 را فراموش نکنید.

دکتر سلام

mp3down بازدید : 44 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

آب غنی شده با اکسیژن
دوربین شکاری دید در شب قیمت

نخستین زن عکاسی که هنوز در ۱۰۱ سالگی کار می‌کند!  «تسونِکو ساساموتو» از نخستین زنان ژاپنی است که به حرفه‌ی عکاسی خبری اشتغال یافت. او در اول سپتامبر سال ۱۹۱۴ متولد شد و یکی از مسن‌ترین عکاسان این کشور به شمار می‌رود. علی‌رغم این‌که در سال گذشته دست و هر دو پای او شکست، هنوز حاضر نیست عکاسی را رها کند. خانم ساساموتو که اکنون دوران نقاهت خود را طی می‌کند، در حال تکمیل یک پروژه‌ی عکاسی از گل‌ها با نام «گل‌های درخشان» است که با هدف ادای احترام به دوستان درگذشته‌اش انجام می‌گیرد.

خانم ساساموتو از ۲۵ سالگی به عکاسی حرفه‌ای مشغول بود و بخاطر ثبت عکس‌هایی پیش و پس از جنگ جهانی در ژاپنٰ مورد توجه و احترام قرار گرفت. به گفته‌ی خبرگزاری زایْکه‌ئی ژاپن، کنجکاوی ذاتی این بانوی عکاس او را به سوی انتخاب سوژه‌ها و کارش پیش می‌برد. او در مواقعی درباره‌ی سوژه‌های‌ش گفته‌است: «خیلی می‌ترسیدم اما کنجکاو بودم، دوست‌ش نداشتم اما می‌خواستم ببینم‌ش. احساس می‌کنم که مجبورم با جهان مواجه شوم و بگذارم که مردم نیز چیزهایی را که من می‌بینم، ببینند. فقط می‌خواهم تصاویر آن‌چه را که دیده‌ام، ثبت کنم.» در ادامه عکس‌هایی از خانم ساساموتو رو با هم خواهیم دید.

تسونکو می گوید بسیار مهم است که درباره‌ی زندگی‌تان مثبت‌اندیش باقی بمانید و هرگز تسلیم نشوید.

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-9

«هرگز نباید تنبلی کنید.»

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-10

«شما نیاز خواهید داشت که خودتان را پیش ببرید و آگاه باقی بمانید. به این ترتیب است که می‌توانید جلو بروید.»

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-11

گنبد هیروشیما پس از بمباران اتمی، سال ۱۹۵۳٫

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-4

مدرسه گیشاها، سال ۱۹۵۱

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-3

سوهو توکوتومی، سال ۱۹۵۷

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-5

کشتی سویا که برای سفر به قطب طراحی شده‌بود، سال ۱۹۵۶٫

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-12

سیاستمداری به نام اینه‌جیرو آسانوما، سال ۱۹۵۵٫

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-13

البته نمی‌توان از اینکه خانم ساساموتو زنی بسیار شیک‌پوش است، چشم‌پوشی کرد!

first-woman-photographer-japan-tsuneko-sasamoto-1

مصاخبه خانم ساساموتو با شبکه NHK ژاپن را که کمی پیش از صد سالگی‌اش انجام شده، این‌جا ببینید.

یک پزشک





mp3down بازدید : 45 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

ليزر سبز حرارتي
چراغ قوه تاشو

کسانی که با ایشان از نزدیک اشنا بوده اند میدانند چه زندگی پر فراز و نشیبی را گذراند چه در خارج و چه در داخل ایران و چقدر دوست و دشمن در حقش کوتاهی و نامردی کردند در سالهای قبل از انقلاب یکبار ایشان را در پارکی نزدیک میدان انقلاب دیدم که روی نیمکتی نشسته بود و به درختان پارک خیره شده بود نزدیک که رفتم و سلام کردم نشنیدند و بعد از چند لحظه متوجه من شدند ان زمان من هفده ساله و شیفته تاتر بودم و چند بار ایشان را در تاتر شهر دیده بودم وایشان با پدرم اشنایی داشت مرا دعوت کرد کنارشان بشینم نتیجه این همنشینی شد لذتی وصف نشدنی از بوئیدن خاک صحنه که امروز پس از نزدیک به چهل سال هر بار پای روی ان میگذارم برایم تکرار میشود موج طوفان زای زندگی مرا از ایشان دور ساخت اما در این غربت سالیان زیادی است که یادشان درقلبم زنده است و زنده خواهد ماند
چند سال قبل یکبار بر من منت گذاشتند و در غربت افتخار دادند بدیدنم امدند یک جمله ایشان همیشه اوازه گوشم است " من بهشت را فقط با دو چیز میخواهم تاتر و خانواده ام " روحش شاد باد

mp3down بازدید : 44 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

عینک شب
فروش دوربین دید در شب شکاری

این غزل را چند هفته پیش در جلسه‌ی شعر تربت خواندنم و نقد جالبی را در مورد آن البته نه عشق شعاری‌ای که در تاریخ ادبیات بوده و هر کسی برداشتی از آن داشته است من خود را عاشق می‌دانم و دوست دارم به دیگران هم بگویم که چه تجربه‌ی شیرینی است اولش خیلی هوا خوب بود ولی بعدازظهر کمی سرد شد کندوی لبریز از عسل چشمان جادویت

شعر عاشقانه هوا سرد است کاری از لیلی مومون پور

شعر نو

هوا سرد است 
من از عشق لبریزم 
چنان گرمم 
چنان با یاد تو در خویش سرگرمم 
که رفت روزها و لحظه‌ها از خاطرم رفته است 

هوا سرد است اما من 
به شور و شوق دلگرمم 
چه فرقی می‌کند فصل بهاران یا زمستان است؟ 
تو را هر شب درون خواب می‌بینم..

تمام دسته‌های نرگس دی‌ماه را در راه می‌چینم 
و وقتی از میان کوچه می‌آیی 
و وقتی قامتت را در زلال اشک می‌بینم 
به خود آرام می‌گویم: 
دوباره خواب می‌بینم! 
دوباره وعده‌ی دیدارمان در خواب شب باشد 

بیا.. 
من دسته‌های نرگس دی ماه را در راه می‌چینم.

لیلا مؤمن‌پور   فروشگاه شکار

اما هرگز آن جام لبریز و سرشار از عشق را واژگون نخواهد کرد حسین الهی قمشه ای تصویر: وحدت ابدي عاشق و معشوق(نقشي از كريشنا و رادا) و خلق همچنان در هوای متاع دیگر باهم به دشمنی و یا صدفی زیباتر از معمول خود را سر گرم می کند در حالی که قطعه زیر شعری است از یک شاعر انگلیسی در ضرورت دعا و نیایش صبحگاهی که در ادب

mp3down بازدید : 23 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

چراغ شارژی
دستگاه طراحی ناخن برقی

گزارش «تابناک باتو» از نمایشگاه مطبوعات امسال میزان هورمون تستوسترون در آقایان از حدود 30 سالگی به مرور رو به کاهش می‌گذارد و این مسئله نیز روی میل جنسی تأثیر می‌گذارد. در واقع کاهش میزان تستوسترون به کاهش میل جنسی، بروز اختلالات نعوظی، نوسان خلق‌وخوی و مشکلاتی در تمرکز و حافظه منجر می‌شود. در این مطلب چند ماده‌ی غذایی مفید و سالم را معرفی می‌کنیم که باعث افزایش میزان تستوسترون در آقایان می‌شود.

عسل

عسل یک ماده‌ غذایی طبیعی است که علاوه بر تقویت بدن باعث التیام هر چه سریع تر زخم می‌شود. این ماده‌ی غذایی حاوی بور است. بور یک عنصر شیمیایی و سرشار از تستوسترون است. اکسید نیتریک موجود در این ماده‌ی غذایی باعث انبساط رگ‌های خونی می‌شود و این مسئله نیز در داشتن نعوظی کامل تأثیر زیادی دارد.


کلم

کلم سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی هستند. علاوه بر این کلم حاوی میزان قابل‌توجهی ایندول 3 کاربینول است که میزان استروژن (هورمون زنانه) را کاهش داده و به این ترتیب اثرگذاری تستوسترون را بالا می‌برد. کلم‌ها حاوی خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدسرطانی نیز هستند و سلامت بدن را ارتقا می‌دهند.


مارچوبه

مارچوبه یک داروی تقویت‌کننده‌ی جنسی طبیعی است. این ماده غذایی سرشار از اسیدفولیک، پتاسیم و ویتامین E است که در تولید تستوسترون نقش مهمی دارند.


سیر

آلیسین موجود در سیر باعث کاهش میزان کورتیزول شده و به این ترتیب به تستوسترون مجال کافی می‌دهد تا به وظیفه‌ی خود به درستی عمل کند. حتماً می‌دانید که کورتیزول هورمون استرس است و بالا بودن استرس به میل جنسی آسیب می‌زند. توصیه می‌کنیم سیر را به‌صورت خام مصرف کنید تا از بیشترین میزان خواص آن بهره‌مند شوید.


تخم‌مرغ

اسیدهای چرب امگا 3، اسیدهای چرب اشباع‌شده، ویتامین D، کلسترول و پروتئین‌های موجود در تخم‌مرغ در تولید تستوسترون لازم نقش مهمی دارند. بنابراین توصیه می‌کنیم که از مصرف این ماده‌ی غذایی مفید غافل نشوید.


موز


موز حاوی آنزیمی طبیعی به نام بروملوئین است. این آنزیم باعث تحریک ترشح تستوسترون می‌شود. موز همچنین منبع خوب قندهای دیرجذب است بنابراین تأمین‌کننده‌ی انرژی زیادی برای بدن است.


هندوانه

محققان دانشگاه تگزاس به این نتیجه رسیده‌اند که هندوانه حاوی اسیدآمینه‌ی «سیترولین» است که در بدن به «آرژینین» می‌شود. در نتیجه جریان خون تحریک می‌شود. به عقیده‌ی محققان این میوه‌ی آبدار و خوشمزه جایگزین طبیعی و مناسب ویاگرا است.


جینسینگ

در سال 2002 پژوهشی در دانشگاه اولسان کره انجام شد و نتایج آن نشان داد که گیاه جینسینگ قرمز کره‌ای به 60 درصد از افرادی که از مشکل اختلالات نعوظی رنج می‌بردند کمک کرد تا مشکلشان رفع شود. به عقیده‌ی محققان این گیاه باعث افزایش میزان تستوسترون و رفع مشکلات جنسی آقایان می‌شود.


بادام

فرقی ندارد که شما آقا باشید یا خانم. خوردن چند عدد بادام کافی است تا میل جنسی شما افزایش پیدا کند. بادام سرشار از زینک است که باعث تحریک ترشح تستوسترون شده و میل جنسی را بالا می‌برد.

برگ‌های کوچک و سبز اسفناج میزان استروژن را کاهش می‌دهند. این سبزی مفید سرشار از منیزیم، ویتامین C و E است و باعث افزایش میزان تستوسترون می‌شود.

بلغور جوی دوسر
بلغور جو دوسر علاوه بر دارا بودن زینک و آل آرژینین حاوی میزان قابل‌توجهی ویتامین D نیز می‌باشد. باید بدانید که علاوه بر زینک و آل آرژینین که باعث تقویت قوای جنسی می‌شوند ویتامین D نیز باعث افزایش تستوسترون و افزایش قدرت جنسی آقایان‌ می‌شود.


مرکبات

مرکبات کمک می‌کنند تا میزان کورتیزول یا همان هورمون استرس کاهش پیدا کند. این میوه‌های خوشمزه و آبدار همچنین باعث افزایش میزان ویتامین A بدن می‌شوند. مرکبات میزان استروژن را کاهش داده و هورمون مردانه‌ی تستوسترون را جایگزین می‌کنند.


اسفناج

برگ‌های کوچک و سبز اسفناج میزان استروژن را کاهش می‌دهند. این سبزی مفید سرشار از منیزیم، ویتامین C و E است و باعث افزایش میزان تستوسترون می‌شود.

انگور

نتایج پژوهشی که در دانشگاه هنگ‌کنگ انجام شده است نشان می‌دهد مصرف چند دانه انگور قرمز در روز باعث افزایش میزان تستوسترون شده و جنبندگی منی دانه‌ها را افزایش می‌دهد.


آووکادو

هنوز اکثر مردم آووکادو را به عنوان میوه‌ای قابل مصرف و مفید نپذیرفته‌اند. اما این میوه‌ی چرب بسیار مفید است و لیاقت این را دارد که در سبد میوه جای داشته باشد. محققان آمریکایی به این نتیجه رسیدند آقایانی که چربی‌های غیراشباع مونو مصرف می‌کنند کلسترول مضر کم و در عوض تستوسترون بیشتری دارند. این اسیدهای چرب در آووکادو، مغزها و دانه‌ها و همچنین روغن‌های گیاهی به میزان قابل‌توجهی وجود دارد.

ماهی تن

نتایج پژوهش‌های محققان دانشگاه «گراز» اتریش نشان می‌دهد که ویتامین D تستوسترون بدن را حتی تا 90 درصد افزایش می‌دهد. این ویتامین برای حفظ کیفیت اسپرم و میزان منی دانه‌ها لازم و ضروری است. اگر زیاد در معرض آفتاب قرار نمی‌گیرید سعی کنید ماهی تن و تخم‌مرغ بیشتری میل کنید.


انار

تبیان نوشت: نتایج یک پژوهش آمریکایی نشان می‌دهد که 47 درصد آقایانی که دچار ناتوانی جنسی شده‌اند با مصرف روزانه‌ی آب انار بهبود زیادی در وضعیت خود مشاهده کرده‌اند. آب انار باعث افزایش میزان تستوسترون و جریان خون در بدن می‌شود.


گوشت

در برخی موارد حذف کردن کامل گوشت از برنامه‌ی غذایی می‌تواند باعث کاهش میزان تستوسترون شود. البته باید به نوع گوشتی که مصرف می‌کنید دقت کنید. نتایج پژوهش‌های محققان دانشگاه اوتاه نشان می‌دهد که داشتن یک برنامه‌ی غذایی حاوی اسیدهای چرب اشباع‌شده (موجود در گوشت گاو و گوساله) می‌تواند به کاهش میزان تستوسترون منجر شود. به همین دلیل لازم است که از گوشت‌های طبیعی و کم‌چرب استفاده کنید.
تبیان

mp3down بازدید : 38 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فروشگاه چاقو
ژل افزايش قد

ترومبوز چیست و چه علائمی دارد؟ در ایران آماری مدون از شیوع این بیماری وجود ندارد، ولی در آمریکا حدود صد تا 300 هزار نفر سالانه جان خود را در اثر این بیماری از دست می‌دهند. در اروپا مرگ و میر ناشی از این بیماری به نیم میلیون نفر در سال می‌رسد. حتی وقتی در 9 کشور پیشرفته درباره میزان آگاهی مردم از این بیماری تحقیق شد، فقط نیمی از مردم نام آمبولی را شنیده بودند و بسیاری از آنها اصلا نمی‌دانستند آمبولی ارتباطی به بستری شدن در بیمارستان یا جراحی توده‌های بدخیم دارد.

ترومبوز چیست؟


به تشکیل لخته در عروق خونی ترومبوز می‌گویند. لخته‌های موجود در شریان (عروقی که نقش اکسیژن‌رسانی را به عهده دارند) بسیار خطرناکند و عامل اصلی سکته‌های قلبی و مغزی محسوب می‌شوند. خوشبختانه بسیاری از مردم با اهمیت آنها و علائم‌شان آشنا هستند، اما میزان آگاهی جامعه از آنها کافی نیست، ترومبوزها لخته‌هایی هستند که در وریدها یا سیاهرگ‌ها (که خون بی‌اکسیژن را به قلب برمی‌گردانند) شکل می‌گیرند.

عمده‌ترین آنها در ساق پا پدید می‌آید. نتیجه ترومبوز در وریدهای عمقی که در پزشکی DVT نامیده می‌شوند، مشکلات متعددی در عضو است که جریان خون آن به‌دلیل ایجاد لخته، کم یا قطع می‌شود و بسته به عضو درگیر، علائم متفاوتی خواهد داشت. لخته پدیدآمده در وریدهای عمقی، خصوصا ساق پا احتمال دارد ​بشکند و به‌ سمت عروق ریه حرکت کند و بیماری بسیار کشنده‌ای به نام آمبولی ریه (PE) پدید بیاورد. از هر چهار نفر بیمار مبتلا به آمبولی ریوی، یک نفر ناگهان فوت می‌کند و اگر اقدام اورژانسی برای سه​نفر بقیه صورت نگیرد آنها نیز فوت خواهند کرد.

هیچ فردی در مقابل ترومبوز مصون نیست


این بیماری در هر سنی و در هر کسی ممکن است بروز کند. بنابراین همه باید با ترومبوز آشنا باشند و عوامل خطر را بشناسند و در این باره با پزشک صحبت کنند.

بروز ترومبوز به سه دلیل می‌تواند باشد؛

1 ـ بستری‌شدن در بیمارستان: دو سوم لخته‌های وریدی به ‌دنبال بستری‌ شدن افراد در بیمارستان پدید می‌آید.

2 ـ جراحی: افرادی که تحت عمل جراحی، بخصوص جراحی زانو یا مفصل ران قرار می‌گیرند یا جراحی توده‌های بدخیم (به علت خود بیماری و جراحی) از سر می‌گذرانند، احتمال ابتلایشان به ترومبوز آمبولی بیشتر می‌شود. خوشبختانه در این مواقع بیمار در بیمارستان بستری است و پزشکان هم از این موضوع آگاهی کامل دارند و بیمار نیز باید از پزشک خود درخواست کند تا در این خصوص مراقبت‌های لازم را انجام دهد.

3 ـ بی‌حرکتی یا استراحت مطلق: افرادی مانند سالمندان که حرکتی ندارند یا کسانی که برای مدت طولانی پشت میز با پای خمیده می‌نشینند یا به‌دلیل سفر با ماشین یا هواپیما به مدت بیش از چهار ساعت بی‌حرکتی دارند مستعد ترومبوز هستند. پس همه باید از این موضوع اطلاع داشته باشیم که بهتر است در این اوضاع مرتبا ساق پاها را بکشیم یا چندین بار بلند شویم و راه برویم. با همین کارها احتمال ترومبوز بسیار کم می‌شود یا حتی کاملا از بین می‌رود.

چه چیزی را به پزشک اطلاع دهیم؟


یکی از موارد مهمی که ممکن است باعث کاهش بروز آمبولی شود، آگاهی بیمار از عوامل خطرزاست. هدف ما این است که افراد با داشتن این آگاهی‌ها خودشان در سلامت خود مشارکت داشته باشند و عوامل خطر موجود در خودشان را با پزشک در میان بگذارند.

موارد دیگری که فرد را مستعد ابتلا به ترومبوز آمبولی می‌کند؛

1 ـ مصرف‌کنندگان داروهای هورمونی حاوی استروژن: بعضی از خانم‌های یائسه دچار عوارض یائسگی مانند گُرگرفتگی هستند که ناگزیر برای کاهش علائم، پزشک داروهای هورمونی تجویز می‌کند. خانم‌هایی هم هستند که قرص‌های ضدبارداری می‌خورند. این افراد حتما باید وقتی به پزشک مراجعه می‌کنند مصرف داروهای هورمونی را به او اطلاع بدهند.

2 ـ افراد مسن: اگرچه این بیماری در هر سنی ممکن است بروز کند، اما با افزایش سن احتمال ابتلا به ترومبوز​ بالا می‌رود. برای مثال، در فردی با سن 80 سال خطر بروز ترومبوز آمبولی وریدی 5 تا 6 برابر فرد 40 ساله است.

3 ـ بارداری: خانم‌ها در طول بارداری و حتی تا شش​هفته بعد از زایمان بشدت مستعد ترومبوز آمبولی هستند زایمان طبیعی یا سزارین هر دو ممکن است باعث این بیماری شوند.

4 ـ سابقه خانوادگی: اگر در بین بستگان شما، حتی یک نفر به لخته خونی مبتلا شده باشد، در دیگر افراد فامیل احتمال خطر بالا می‌رود؛ مثلا دختری که مادرش در گذشته دچار آمبولی ریه شده است، مستعد ابتلا به ترومبوز آمبولی است.

5 ـ چاقی: افرادی که شاخص توده بدنی (BMI) بیشتر از 30 دارند، 2 تا 3 برابر افراد غیرچاق در معرض ترومبوز هستند.

رقیق‌کننده‌های خون چقدر موثرند؟


یکی از سوال‌هایی که خیلی مطرح می‌شود، این است که آیا مثلا با قرص آسپرین می‌توان جلوی لختگی خون را گرفت یا نه. باید گفت دوز آسپرینی که تجویز می‌شود دوز پیشگیری است و آسپیرین قادر نیست همه لخته‌های خونی با عوامل خطر گوناگون را از بین ببرد. این دارو باید با نظر پزشک تجویز شود، چون عوارضی بر جای می‌گذارد که ممکن است خطرناک باشد یعنی اگر کسی بی‌مورد و به مدت طولانی آسپرین مصرف کند احتمال خونریزی‌های گوارشی یا خونریزی‌های دیگر وجود دارد.

آسپرین بیشتر برای جلوگیری از لخته‌های شریانی داده می‌شود. درمان و پیشگیری از لخته‌های وریدی غالبا با سایر داروهای ضد انعقاد است. آنچه برای ما اهمیت دارد پیشگیری است. یک بار ابتلا به ترومبوز ممکن است به ناتوانی بیمار ختم شود. ساده‌ترین عارضه درد و تورم است. ولی اگر فردی مبتلا شود و در مراحل اولیه از وجود بیماری مطلع شویم، براحتی می‌توان بیماری را درمان کرد وبه میزان زیادی از مرگ و میر کاست.

علائم ترومبوز چیست؟


ترومبوز چندین علامت شاخص دارد. درد، تورم در محل ترومبوز، گرمی و تغییر رنگ پوست از نشانه‌های اصلی بیماری هستند. اگر بیمار با دیدن این علائم بسرعت خود را به پزشک برساند، احتمال بهبود بسیار بالاست.

البته بیمار قبل از مراجعه به پزشک باید تا حد امکان، عضو گرفتار را تکان ندهد؛ چون هر حرکتی ممکن است باعث کنده‌شدن لخته وحرکت آن به‌سوی ریه شود. البته این ترومبوز معمولا در شایع‌ترین نقطه یعنی ساق پاست. ترومبوزها گاهی علامت ظاهری ندارند. مثلا در قسمت‌های عمقی لگن ​ یا در مغز، عروق شبکیه یا دستگاه گوارش و... هستند.

وقتی ترومبوز به ریه می‌رسد


این مرحله خطرناک‌ترین بخش بیماری است که با تنفس سریع، ضربان قلب تند و احساس سبکی در سر و احساس مرگ به فرد است.
جام جم آنلاین

mp3down بازدید : 42 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

بهترین دستگاه طراحی ناخن
اصول کار دوربین دید در شب

هر فردی دوست دارد به یک نحوی زیبا باشد که از چند سال ها پیش چیزی به اسم عمل زیبایی به روی کار آمد که بیشترین افرادی که از آن استقبال کردند خانم ها بوند زیرا بیشتر خانم ها هستند که به دنبال زیبایی هستند ولی ما برای شما مطالبی در رابطه با عمل زیبایی که اولین در کدام کشور بوده و چگونه رواج پیدا کرد را نیز برای شما قرار داده ایم.


***
طبق آمارهای ارائه شده از سوی انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک که مربوط به سال ۲۰۱۳ هستند، بر محبوبیت عمل‌های جراحی زیبایی در بین زنان افزوده شده است.براساس گزارش انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک (ISAPS) بیش از ۲۳ میلیون عمل جراحی و همچنین تراپی‌های زیبایی در سال ۲۰۱۳ صورت گرفته است. بیش از ۲۷۰۰ جراح از ۹۵ کشور در این انجمن عضویت دارند.در عرصه عمل‌های جراحی زیبایی برزیلی‌ها برای نخستین بار در سال ۲۰۱۳ از زنان آمریکایی پیشی گرفته و در صدر جدول عمل‌های جراحی پلاستیک قرار گرفتند.

***

طبق آمار انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک زنان آمریکایی در مجموع یعنی هم انجام عمل جراحی زیبایی یا استفاده از تراپی‌های زیبا‌سازی همچون تزریق آمپول بتاکس با ۴ میلیون نفر همچنان صدرنشین هستند.زنان آلمانی در مجموع با ۶۵۴ هزار عمل جراحی یا استفاده از تراپی‌های زیباسازی بعد از آمریکا، برزیل و مکزیک در رتبه چهارم قرار دارند.رتبه پنجم با ۴۴۷ هزار متعلق به زنان اسپانیایی است.

***

طبق آمار "انجمن بین‌المللی جراحان پلاستیک” در سال ۲۰۱۴ در سراسر جهان ۴۰ هزار و ۲۷۷ پزشک جراح حدود ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار عمل جراحی زیبایی انجام داده‌اند. عمل جراحی سینه با یک میلیون و ۸۰۰ هزار مورد، بیشترین عمل جراحی زیبایی بوده است.عمل جراحی برای از بین بردن چربی با یک میلیون و ۶۰۰ هزار مورد در سراسر جهان در رتبه دوم عمل‌های جراحی زیبایی قرار گرفته است. عمل جراحی روی پلک چشم با حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار در سومین رتبه عمل‌های جراحی زیبایی در سال ۲۰۱۳ بوده است.

***

در کنار ۱۱ میلیون و ۶۰۰ هزار عمل جراحی پلاستیک، حدود ۱۱ میلیون و ۹۰۰ مورد تراپی زیباسازی نیز در سراسر جهان صورت گرفته است.تزریق آمپول بتاکس با ۵ میلیون و ۱۰۰ هزار مورد تقریبا بیش از نیمی از تراپی‌های زیباسازی را به خود اختصاص داده است.تراپی چین و چروک پوست بدن با ۳ میلیون مورد و همچنین حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار مورد زدودن مو‌های زائد بدن با استفاده از تکنیک لیزر به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم تراپی‌های زیبایی در سال ۲۰۱۳ قرار داشته‌اند.

***

زنان با بیش از ۲۰ میلیون مورد عمل جراحی و یا تراپی زیبایی ۸۷ و ۲ دهم درصد کل اقدامات انجام شده در سال ۲۰۱۳ را در سراسر جهان به خود اختصاص داده‌اند.در بین مردان نیز آمار جراحی‌های پلاستیک و تراپی‌های زیباسازی در حال افزایش است. در سال ۲۰۱۳ میلادی بیش از ۳ میلیون مرد یعنی ۱۲ و ۸ دهم درصد از متدهای جراحی پلاستیک استفاده کرده‌اند.عمل جراحی بینی، کوچک کردن سینه، کاستن چربی، عمل پلک چشم و گوش جزو عمل‌های جراحی بوده‌اند که مردان از آن استفاده کرده‌اند.

آرایشیک

mp3down بازدید : 62 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

فروشگاه بی بی 2
خرید دوربین دید در شب برای شکار

چطور و‌ چگونه موهایمان را رنگ کنیم؟
نه‌تنها بسیاری از زنان، در سال‌های اخیر برخی مردان نیز موهایشان را رنگ می‌کنند؛ خانم‌ها اغلب برای تنوع و زیبایی و گاهی پوشاندن تارهای سفید رخنه کرده در میان موها، مردها هم‌ برای این‌که احتمالا از ناگهان سفید شدن موهایشان در ابتدای میانسالی دل خوشی ندارند به سراغ رنگ کردن مو می‌روند. برخی این کار را در آرایشگاه انجام می‌دهند و بعضی نیز خودشان و در خانه. با این حال برای رنگ کردن موها از پیش باید نکاتی را دانست.

mp3down بازدید : 38 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

لوازم شکار
مونوپادها

مسابقه محرم (2)  «تابناک با تو» در نظر دارد به مناسبت سوگواری اباعبدالله الحسین و برای آشنایی با آیین و رسوم مراسم عزاداری در همه شهرها و روستاهای ایران، فراخوانی از مسابقه عکاسی (موبایل، دوربین حرفه ای و...) برگزار کند.

از جمله موضوعاتی که می تواند در این مسابقه مد نظر شما هنرمندان گرامی قرار گیرد، نماز عاشورا، کودک و محرم، مساجد، هیأت ها، عزاداری های گروهی و ... _ ترجیحا مراسم امسال ـ خواهد بود.

علاقه مندان برای حضور در این مسابقه، می توانند عکس ها و گزارش های تصویری خود را به مدت یک هفته به آدرس اینترنتی bato@tabnak.ir ارسال نمایند.

گفتنی است، عکس ها به همراه شناسنامه آن ارسال شود؛ یعنی زمان و مکان و نوع مراسم در آن به همراه نام عکاس قید شود.

در پایان نام پنج عکس برگزیده به عنوان برندگان مسابقه به همراه عکس هایشان آورده خواهد شد و شما می توانید با رأی به هر عکس امتیاز بدهید. آرای شما برای گزینش عکس های برتر تأثیرگذار خواهد بود.

هم اکنون عکس های ارسالی برخی از شما خوبان را به نمایش می گذاریم.




mp3down بازدید : 43 یکشنبه 30 اردیبهشت 1403 نظرات (0)

وسایل کوهنوردی+قیمت
خرید حجم دهنده لب

کارد شکاری گربر مدل 136 غلافدار

جنس تیغه فولادی

بسیار تیز و برنده

با غلاف کمری روکشدار

عکس کارد های شکاری

قیمت خرید پستی ( پرداخت به پست ) 53 هزار تومان

قیمت خرید نقدی ( واریز اینترنتی وجه ) 44 هزار تومان

عکس محصولات گربر

تعداد صفحات : 24

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 238
  • کل نظرات : 0
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 0
  • آی پی امروز : 41
  • آی پی دیروز : 12
  • بازدید امروز : 244
  • باردید دیروز : 25
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 0
  • بازدید هفته : 355
  • بازدید ماه : 663
  • بازدید سال : 6,450
  • بازدید کلی : 30,310